کد خبر: 373593
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۲:۰۵:۴۲
| |

گفتگوی محرمانه وکیل شخصی ترامپ با «مادورو» افشا شد

مقام‌های آمریکایی فاش کرده‌اند، وکیل شخصی دونالد ترامپ ماه سپتامبر سال گذشته گفتگویی تلفنی با رئیس‌جمهور ونزوئلا به منظور قانع کردن او به کناره‌گیری از قدرت همزمان با تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و کاراکاس داشته است.

گفتگوی محرمانه وکیل شخصی ترامپ با «مادورو» افشا شد
کد خبر: 373593
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۲:۰۵:۴۲

اعتمادآنلاین| رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ در این گفتگوی تلفنی با نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا که با منظور قانع کردن او برای کنار رفتن از قدرت صورت گرفت، تنها نبوده و پیت سشنز، نماینده جمهوریخواه سابق مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این گفتگو حضور داشته است.

مت ماکوویاک، سخنگوی سشنز به پایگاه «هیل» انجام شدن این گفتگوی تلفنی را تایید کرد. روزنامه واشنگتن پست خبر مربوط به انجام شدن این گفتگوی تلفنی را منتشر کرد.

این تحول در حالی صورت گرفته که اخیرا رودی جولیانی تبدیل به یکی از چهره های کلیدی در پرونده استیضاح ترامپ بر سر رسوایی اوکراین به ویژه بعد از رفتن به یک سفر جنجالی به این کشور به منظور انجام تحقیقات درباره فعالیتهای جو بایدن، کاندیدای ریاست جمهوری پیشتاز حزب دموکرات و پسرش در آنجا شده است. با توجه به افشاگری مذکور در خصوص گفتگوی تلفنی جولیانی با مادورو، به نظر می‌رسد او در ارتباط با مساله ونزوئلا نیز از نقش شخصی خود برای ایفای نقش در حوزه سیاست خارجی استفاده کرده است.

به گفته یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا، مقام‌های کاخ سفید از اینکه چرا جولیانی در گفتگوی تلفنی با مادورو حضور داشته اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

مقام سابق مذکور تصریح کرد: ما در آن زمان نفهمیدیم چرا جولیانی این گفتگوی تلفنی را انجام داده است.

کاخ سفید و جولیانی هنوز درباره این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها