کد خبر: 374553
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۲:۵۱:۴۷
| |

آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ایران اسلامی:

ترامپ بزرگترین اشتباه محاسباتی خود را مرتکب شده است

قائم مقام حزب اتحاد ایران اسلامی گفت: آمریکا باید پاسخگوی این جنایت باشد.ترامپ بزرگترین اشتباه محاسباتی خود را مرتکب شده است.

ترامپ بزرگترین اشتباه محاسباتی خود را مرتکب شده است
کد خبر: 374553
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۳ ۱۲:۵۱:۴۷

اعتمادآنلاین| آذر منصوری با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بیشترین دلیل حضور شهید سردار سلیمانی مقابله با داعش ، خشونت طلبان و گروههای تروریستی بود.

وی ادامه داد: این اقدام دولت آمریکا مصداق بارز ترور است، تا جاییکه اگنس کالامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه اعدام‌های خودسرانه و ناعادلانه پس از شهادت سردار سلیمانی نوشته که کشتار ‎قاسم سلیمانی و ‎ابومهدی‌المهندس به احتمال زیاد بر خلاف قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر است.

منصوری افزود: او گفته این نوع کشتارها فقط در شرایط خاص و به صورت بسیار محدود قابل توجیه هستند. بنابر این در هیچیک از معاهدات بین المللی به هیچ کشوری اجازه داده نشده در خاک کشور دیگری مقام نظامی یک کشور دیگر را به این شکل ترور کند.

وی گفت: ترامپ بزرگترین اشتباه محاسباتی خود را مرتکب شده است ، چرا که پنتاگون اعلام کرده با دستور او دست به این ترور زده است. به طوری که برخی از مقامات آمریکا هم به این اقدام جنگ طلبانه او اعتراض کرده‌اند. یعنی کاملا هدفدار و اینجا نه تنها او بلکه دولت امریکا باید پاسخگوی این جنایت باشد.

منصوری سپس گفت: امنیت ملی از دوناحیه همواره مورد تهدید است. اولین تهدید قدرتهای نظامی مخالف ایران هستند که در چنین شرایطی هر آن‌کسی که دغدغه تمامیت ارضی کشور را دارد باید در مقابل این تهدیدها بایستد و از کیان این مرزو بوم محافظت کند. طبیعی است در چنین شرایطی حفظ انسجام و یکپارچگی در برابر این تهدیدها یک ضرورت است؛ چرا که ویرانی طلبان به هر وسیله ای متوسل می شوند تا موجودیت ایران از بین برود.

وی ادامه داد: شهادت مظلومانه سردار سلیمانی از مواردی است که مصداق بارز نقض حقوق ملت ها ست. دولت و مردم ایران به اشکال مختلف ثابت کرده اند که مدافع صلح و گفتگو و مخالف هر نوع جنگ ودرگیری هستند، و در چنین شرایطی نیز دولت باید از طریق مجامع بین المللی خواستار مجازات کشوری باشد که اینگونه حقوق ملت ها و قواعد بین المللی و روند صلح را نقض ودر معرض مخاطره قرار می دهد.

این فعال سیاسی گفت: مجموعه ارکان حاکمیت نیز در چنین شرایطی ضمن آمادگی و هماهنگی و انسجام کامل در برابر تهدیدهای بیرونی ، وجه همت خود را بر تامین الزامات همبستگی و وحدت ملی بگذارند. بدون تردید دامن زدن بر شکاف های داخلی در چنین شرایطی مطلوب کسانی است که هدفی جز ویرانی و تجزیه ایران در سر ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها