کد خبر: 374892
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

حمید درخشان، مربی پیشین پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مدیریت پرسپولیس باید از تجربه استقلال درس بگیرد/ ایجاد فضای دوقطبی در هیات‌مدیره پرسپولیس خوب نیست/ وزیر ورزش باید هرچه سریع‌تر به مشکلات پرسپولیس ورود کند/ بی‌ثباتی مدیریتی پرسپولیس را تهدید می‌کند

یک مربی فوتبال گفت: مدیریت پرسپولیس باید از تجربه استقلال درس بگیرد و اجازه ندهد درگیر چنین حاشیه‌هایی شود. مدیران پرسپولیس نباید اجازه بدهند این مشکلات به بیرون درز پیدا کند. آنها وظیفه‌ دارند پرسپولیس را باثبات نگه‌ دارند و اجازه بروز مشکل در تیم را ندهند.

مدیریت پرسپولیس باید از تجربه استقلال درس بگیرد/ ایجاد فضای دوقطبی در هیات‌مدیره پرسپولیس خوب نیست/ وزیر ورزش باید هرچه سریع‌تر به مشکلات پرسپولیس ورود کند/ بی‌ثباتی مدیریتی پرسپولیس را تهدید می‌کند
کد خبر: 374892
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمید درخشان مربی پیشین باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت این روزهای مدیریت پرسپولیس گفت: ایجاد فضای دوقطبی در هیات‌مدیره پرسپولیس اصلاً خوب نیست. فکر می‌کنم باید هرچه زودتر هیات‌مدیره پرسپولیس و محمدحسن انصاری‌فرد با یکدیگر جلسه‌ای برگزار و مشکلات پیش‌آمده در این مدت را برطرف کنند.

او ادامه داد: هیات‌مدیره پرسپولیس و مدیرعامل این باشگاه وظیفه‌ دارند مشکلات باشگاه را برطرف کنند و اگر قرار باشد کنار هم نباشند و هر کدام ساز خودشان را بزنند، معلوم نیست چه اتفاقی برای تیم رخ می‌دهد. رفع این مشکل نیاز به همدلی تمام اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس دارد. آنها هرچه زودتر باید یک جلسه برگزار کنند و به تمام شایعات پایان دهند. باید مشخص شود ریشه این مشکلات در کجاست و خیلی زود آن را برطرف کنند. البته اکثر افراد حاضر در هیات‌مدیره پرسپولیس افراد فوتبالی هستند و به خوبی با مشکلات تیم و کالدرون آشنایی دارند، از همین رو می‌توانند خیلی زود این مشکلات را برطرف کنند.

درخشان درباره ناراحتی هواداران پرسپولیس از هیات‌مدیره این باشگاه گفت: مدیرعامل و هیات‌مدیره پرسپولیس هر 2 در یک جناح فعالیت می‌کنند. هدف آنها یکی است و نمی‌توان گفت این 2 در تضاد با هم هستند و نگاهی یکی از این 2 گروه برخلاف منافع تیم است و دیگری در جهت منافع تیم؛ من نمی‌توانم این نظریه را بپذیرم. تنها یک‌ راه پیش پای مدیران پرسپولیس قرار دارد و آن‌ هم برطرف کردن این مشکلات است.

او توضیح داد: اگر چنین اتفاقی نیفتد، یعنی مشکلی وجود دارد. در این صورت هم باید به دنبال ریشه‌یابی این مشکلات باشیم. شاید دلیل بروز چنین مشکلاتی اختلاف‌سلیقه باشد، اما در نهایت همه اعضای هیات‌مدیره باید بدانند که هدف اصلی آنها کمک به پرسپولیس است.

او درباره نقش وزارت ورزش در کم کردن مشکلات مدیریتی پرسپولیس گفت: وزارت ورزش نقش مهمی در این ماجرا دارد. وزیر ورزش باید هرچه سریع‌تر به این ماجرا ورود پیدا کند و اگر مشکلاتی وجود دارد باید در این جلسه مطرح شود. پرسپولیس صدرنشین لیگ است و نباید به دلیل چنین مشکلاتی این صدرنشینی را از دست بدهد.

درخشان ادامه داد: مشکلات استقلال نمونه خوبی برای مدیران پرسپولیس است. مدیریت پرسپولیس باید از تجربه استقلال درس بگیرد و اجازه ندهد درگیر چنین حاشیه‌هایی شود. مدیران پرسپولیس نباید اجازه بدهند این مشکلات به بیرون درز پیدا کند. آنها وظیفه‌ دارند پرسپولیس را باثبات نگه‌ دارند و اجازه بروز مشکل در تیم را ندهند.

او درباره وضعیت کالدرون در پرسپولیس گفت: کالدرون با پرسپولیس قرارداد دارد و مدیران هم موظف‌اند به تعهدات خود عمل کنند. از طرفی خواسته‌هایی دارد که باید آنها را فراهم کنیم تا پرسپولیس بتواند در ادامه به اهدافی که دارد برسد.

درخشان در ادامه گفت: اگر کالدرون به ایران بازنگردد، مشکلات پرسپولیس چند برابر می‌شود. از طرفی هم هواداران فشار زیادی به هیات مدیره می‌آورند و احتمال بی‌ثباتی مدیریتی هم پرسپولیس را تهدید می‌کند. همه اینها باعث می‌شود تا آینده خوبی در انتظار پرسپولیس نباشد. امیدوارم مدیران پرسپولیس درست تصمیم‌گیری کنند و شرایط را برای این تیم و هواداران بهتر کنند.

او در پاسخ این سوال که آیا در صورت عدم بازگشت کالدرون به ایران، مربی ایرانی می‌تواند بعد از کالدرون در پرسپولیس به موفقیت برسد نیز گفت: متاسفانه ما مدیران و هواداران فوتبال ایران آن‌قدری که به مربیان خارجی زمان می‌دهیم و از آنها حمایت می‌کنیم، از مربیان داخلی حمایت نمی‌کنیم. بزرگ‌ترین اشکال فوتبال ایران همین است. وقتی یک مربی خارجی هدایت پرسپولیس را به دست می‌گیرید تمام هواداران و مدیران بسیج می‌شوند تا به او کمک کنند.

حمید درخشان در پایان گفت: کالدرون نمونه بارز همین اتفاق است. پرسپولیس بعد از چند هفته ناکامی توانست راه خود را پیدا کند؛ اما این اتفاق هرگز در قبال مربی داخلی رخ نداده است. امروز کشور وضعیت اقتصادی خوبی ندارد. اگر قرار است در این وضعیت با مربیان داخلی ادامه دهیم، بهتر است هواداران و مدیران از مربیان داخلی حمایت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها