کد خبر: 375195
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۲:۳۱:۵۲
| |

چرا «بوریس جانسون» مقابل ترور سردار سلیمانی سکوت کرده است؟

سکوت نخست‌وزیر بریتانیا مقابل ترور سردار سلیمانی به دستور رئیس‌جمهور آمریکا، با انتقادهای شدیدی داخل انگلیس مواجه شده است.

چرا «بوریس جانسون» مقابل ترور سردار سلیمانی سکوت کرده است؟
کد خبر: 375195
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۲:۳۱:۵۲

اعتمادآنلاین| «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا به دلیل عدم واکنش به وقوع شدیدترین بحران در غرب آسیا و لغو نکردن برنامه تعطیلاتش در این موقعیت، مورد انتقاد قرار گرفت.

به نوشته روزنامه «گاردین»، هنگامی که رهبران جهانی در حال ارزیابی ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» در حمله هوایی پهپاد آمریکایی در بغداد هستند، جانسون ساکت مانده و در حال گذراندن تعطیلات خود است.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که جانسون روز یکشنبه به انگلیس برمی‌گردد و از طرفی «دومنینک راب» وزیر امور خارجه بریتانیا نیز در هفته جاری برای مذاکره با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود در خصوص موضوع اصلی غرب آسیا به واشنگتن سفر خواهد کرد.

پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که همپیمانان اروپایی واشنگتن‌ آنطور که امید می‌رفت، در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران «مفید» نبودند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز روز شنبه اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور همراهی کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز را همزمان با افزایش تنش‌ها با ایران از سرمی‌گیرد.

والاس در این مورد گفت: «دولت تمام گام‌های لازم را برای حفاظت از کشتی‌ها و شهروندانمان در این برهه زمانی، برخواهد داشت.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها