کد خبر: 375250
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۴:۴۷:۴۶
| |

پیش بینی حضور جمعیت چهار میلیونی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی

معاون عمرانی استانداری تهران تمهیدات ترافیکی برگزاری مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تشریح کرد.

پیش بینی حضور جمعیت چهار میلیونی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی
کد خبر: 375250
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۴:۴۷:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ محمد تقی زاده در تشریح تمهیدات ترافیکی مراسم تشییع پیکر سپهبد قاسم سلیمانی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار بزرگ اسلام گفت: از آنجا که سردار قاسم سلیمانی چهره‌ای ممتاز در همه عرصه‌ها به ویژه عرصه نظامی بود و خدمات شایسته‌ای در طول دفاع مقدس و تا زمان شهادت به کشور ارائه کرده بود لذا پیش بینی می‌شود فردا تعداد زیادی از شهروندان در این مراسم شرکت کنند.

وی افزود: مراسم تشییع این بزرگ مرد و اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب و همچنین با توجه به تعطیلی استان تهران، پیش بینی می‌شود که فردا جمعیت چهار میلیون نفری در این مراسم حضور پیدا کنند و شاهد استقبال با شکوه مردم استان‌های تهران و همچنین استان‌های همجوار تهران باشیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس موضوع محدودیت‌های ترافیکی از مسائل جدی برگزاری این مراسم بود که باعث شد جلسه اضطراری شورای ترافیک استان تهران تشکیل شود.

معاون استاندار تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: تمهیدات ترافیکی اطراف دانشگاه تهران و محور تشییع پیکر پاک سردار سپهبد قاسم سلیمانی همانند تمهیدات ترافیکی راهپیمایی 22 بهمن در نظر گرفته شده است، با این تفاوت که در این مراسم شهروندان از شهرستان‌های استان تهران و همچنین استان‌های همجوار تهران به شهر تهران خواهند آمد. لذا باید تمهیداتی برای مجموعه خودروهای ورودی به تهران در نظر می‌گرفتیم که در همین راستا از پارکینگ‌های حرم مطهر امام خمینی (ره) استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راه قطعا مکان‌های مناسب برای توقف خودروها را در نظر خواهند گرفت. شرکت واحد اتوبوسرانی با تمام ظرفیت امشب و در مراسم وداع فردا از صبح تا اتمام مراسم ارائه خدمات به شهروندان را انجام خواهد داد و 1500 دستگاه اتوبوس خدمات رسانی می‌کنند. البته با توجه به تعطیلی فردا سایر خطوط اتوبوسرانی برای برگزاری این مراسم به کار گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: متروی تهران نیز با تمام ظرفیت از حرم به داخل شهر تهران و از غرب به سمت محل مراسم تشییع ارائه خدمات خواهد داشت. همچنین تاکسیرانی نیز به صورت خودجوش و حتی الامکان به صورت رایگان به شهروندان ارائه خدمات خواهد داشت.

تقی زاده با اشاره به آمادگی کامل نیروهای اورژانس و هلال احمر برای برگزاری مراسم فردا گفت: 100 تیم پزشکی اورژانس و تمامی نیروهای هلال احمر در مسیرهای مواصلاتی حضور خواهند داشت و اداره کل راهداری استان تهران نیز به صورت معین با استان‌های البرز و قم تجهیزات لازم را به کار خواهند گرفت. مدیریت بحران استان هم در آماده باش کامل است تا در مراسم فردا ارائه خدمات لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: محدودیت‌های ترافیکی در میدان فردوسی و جمهوری برابر آنچه که اعلام شده از 6 صبح فردا آغاز و در ساعت 7 این محدودیت‌ها تا میدان امام حسین و میدان آزادی اعمال خواهد شد. مقرر شده ظرفیت‌های شهرستان‌های استان تهران نیز برای برگزاری مراسم فردا به ویژه در حوزه حمل و نقل بکار گرفته شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها