کد خبر: 375698
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۰۸:۳۸:۳۱
| |

صالحی امیری:

هدف تختی فراتر از سکو و سکه بود

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هدف تختی فراتر از سکو سکه بود، او به دنبال کسب سکوی پهلوانی بود و از این رو او همیشه ماندگار است و محو نخواهد بود.

هدف تختی فراتر از سکو و سکه بود
کد خبر: 375698
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۷ ۰۸:۳۸:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ رضا صالحی امیری در حاشیه مراسم سالگرد غلامرضا تختی اظهار داشت: تختی یک تفکر است نه یک شخص. تختی یک گفتمان است و مفهوم این اسم یعنی مردمداری و از خودگذشتگی. انگیزه ما از حضور در این مراسم یعنی پیام به نسل جدید این است که اگر قرار است در ایران ماندگار باشید باید راه وی را بروید.

وی افزود: هدف تختی فراتر از سکو سکه بود، او به دنبال کسب سکوی پهلوانی بود و از این رو او همیشه ماندگار است و محو نخواهد بود. ما ورزشکاران زیادی داشتیم که از ذهن جامعه محو شده‌اند ولی هر کسی می‌خواهد، نامش ماندگار باشد باید راه تختی را برود.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: امیدواریم با همت رسانه‌ها این ارزش ماندگار یعنی مرام پهلوانی در جامعه تبلیغ شود و ان شاالله نسل جدید بتواند نسل پهلوان ورزش قهرمانی ایران شود.

صالحی امیری خاطر نشان کرد: این وعده را می‌دهم به زودی یک مجموعه بزرگ از عکس، آلبوم و فیلم‌های مرحوم تختی را منتشر خواهیم کرد. او دستنویسی داشت که متوجه شدم عاشق اهل بیت بود. او از تهران با قطار به خرمشهر و سپس بصره و نجف و کربلا و زینبیه و شام سفر کرده بود. این نشان می‌دهد او در جوهره‌اش عشق به اهل بیت را داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها