کد خبر: 376072
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۱:۲۰:۳۶
| |

گوآیدو بر کرسی جنجالی ریاست پارلمان ونزوئلا تکیه زد

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا پس از تنش‌های پیش آمده با نیروهای امنیتی چند روز پس از آنکه رقیبش مدعی پست ریاست مجمع ملی این کشور شد، زمام امور پارلمان ونزوئلا را بر عهده گرفت و بر مسند ریاست تکیه زد.

گوآیدو بر کرسی جنجالی ریاست پارلمان ونزوئلا تکیه زد
کد خبر: 376072
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۱:۲۰:۳۶

اعتمادآنلاین| ، لوئیس پارا، رقیب خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا یکشنبه پس از آنکه مدعی شد 81 قانونگذار آن هم اکثرا از حزب سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از او حمایت کردند، خودش را رئیس پارلمان این کشور معرفی کرد.

در همان روز، گوآیدو از ورود به پارلمان منع شد و وی جلسه جداگانه در دفتر یک روزنامه برگزار کرد که در آن 100 قانونگذار حمایتشان را از او اعلام کردند. پارلمان ونزوئلا 167 کرسی دارد. گوآیدو وعده داد تا ریاست جلسه سه‌شنبه را بر عهده بگیرد و اقدام لوئیس پارارا یک کودتای پارلمانی اعلام کرد.

روز سه‌شنبه، نیروهای گارد ملی از ورود گوآیدو به مجمع ملی برای نیم ساعت ممانعت به عمل آوردند و این در حالی بود که لوئیس پارا در جریان یک نشست کوتاه، کرسی ریاست را اشغال کرد. در نهایت پس از ورود گوآیدو، لوئیس پارا رفت و گوآیدو سوگند یاد کرد.

مجمع ملی ونزوئلا تنها شاخه دولت سات که در کنترل اپوزیسیون قرار است و حامیان گوآیدو آن را آخرین نهاد دموکراتیک ملت توصیف می‌کنند. گوآیدو در ژانویه 2019 به عنوان رئیس کنگره ونزوئلا انتخاب شد و از این جایگاه برای به دست آوردن حمایت بین‌المللی استفاده کرده است.

لوئیس پارا ماه گذشته میلادی و پس از آنکه به فساد مرتبط با برنامه غذایی با مادورو متهم شد، از حزب اپوزیسیون اخراج شد. وی همچنان یک قانونگذار است و مادورو وی را رئیس پارلمان می‌داند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها