کد خبر: 376154
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۴:۱۰:۱۶
| |

۱۸ دی ۹۸؛

آرامش بازار ارز پس از پاسخ موشکی ایران

بازار ارز پس از پاسخ موشکی ایران، شرایطی آرام و متعادل را سپری می‌کند به طوری که هر دلار در صرافی‌های بانکی امروز (چهارشنبه) بدون تغییر نسبت به دیروز به بهای 13 هزار و 380 تومان فروخته شد.

آرامش بازار ارز پس از پاسخ موشکی ایران
کد خبر: 376154
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۸ ۱۴:۱۰:۱۶

اعتمادآنلاین| بامداد امروز ( 18 دیماه)، سپاه پاسداران با با شلیک ده‌ها فروند موشک، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» در عراق را هدف قرار داد.

برخلاف انتظارات اولیه، این اقدام ایران، تاثیر چندانی بر معاملات بازار ارز نداشت و قیمت انواع ارز تغییر چندانی پیدا نکرد.

بر این اساس، بهای خرید هر دلار در ساعت 13 و 30 دقیقه امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی 13 هزار و 280 تومان و فروش 13 هزار و 380 تومان بود.

نرخ خرید هر یورو نیز 14 هزار و 880 تومان و نرخ فروش آن 14 هزار و 980 تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا 15 هزار و 83 تومان و هر دلار 13 هزار و 460 تومان بود.

همچنین در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو 13 هزار و 91 تومان فروخته شد، نرخ حواله هر دلار نیز 11 هزار و 804 تومان بود.

«عبدالناصر همتی» امروز(چهارشنبه) درحاشیه نشست هیات دولت درباره پاسخ موشکی ایران به خبرنگاران گفت: آثار مثبت این اقتدار جمهوری اسلامی را در آینده مشاهده خواهیم کرد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک در بازار حضور دارد و اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد، اظهار امیدواری کرد: قیمت ارز بازگشت مجدد به پیش از شرایط کنونی داشته باشد، زیرا به دلیل شوک‌های سیاسی بالا رفته، اما ماندگار نیست.

همتی افزود: امیدواریم که با تدابیر اتخاذ شده در بانک مرکزی و اقداماتی که انجام شده، شاهد ثبات و تعدیل نرخ ارز در بازار باشیم.

وی با بیان اینکه تقاضای واقعی ارز را تامین می‌ شود، گفت: اکنون در صرافی‌های رسمی، نرخ ارز از نرخی که در سایت‌ها اعلام می‌شود، کمتر است.

رییس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: آثار مربوط به شوک‌های روانی ناشی تنش‌های سیاسی سرجای خود است، اما به تدریج از بین خواهد رفت.

همتی گفت: تلاش می‌ شود که نرخ ارز به ارزش ذاتی خود بازگشت داشته باشد و نرخ‌های فعلی، قیمت واقعی و ذاتی ارز نیست.

بامداد امروز ( 18 دیماه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: زمان تحقق وعده صادق فرا رسید و به اذن خداوند متعال در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیات موفق بنام عملیات «شهید سلیمانی» با رمز مقدس یازهرا (س) با شلیک ده ها فروند موشک زمین به زمین پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را درهم کوبیدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها