کد خبر: 376516
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۱:۰۸:۰۰
| |

عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی صحت ندارد

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در حال بازسازی جعبه‌های سیاه هواپیما برای خواندن اطلاعات آن هستیم، گفت: می‌خواهیم این کار حتی الامکان در ایران انجام شود اما بر اساس شواهد و آخرین اطلاعات به دست آمده از این سانحه، با قاطعیت می‌توان شایعاتی که رسانه‌های خارجی مبنی بر اصابت موشک به هواپیما می گویند، صحت ندارد.

اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی صحت ندارد
کد خبر: 376516
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۰ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد آخرین اطلاعات به دست آمده از دلایل و چگونگی سقوط هواپیمای بویینگ 737 اوکراینی اظهار کرد: در این مورد باید گفت که ایران مانند همه اعضای ایکائو بر اساس مقررات ایکائو و انکس 13 سازمان بین‌المللی هوانوردی سوانح هواپیمایی را بررسی می‌کند و بر این اساس کمیته‌های لازم را در این زمینه تشکیل داده‌ایم و کار را شروع کرده‌ایم.

وی گفت: کارشناسان اوکراینی از صبح امروز در ایران حضورپیدا کرده و با کمک آن‌ها این سانحه را بررسی خواهیم کرد.

عابدزاده گفت: قوانین بین‌المللی می‌گوید باید کشوری که در آن سانحه هواپیمایی رخ داده، تصمیم بگیرد که اطلاعات جعبه سیاه و بررسی سانحه چگونه انجام شود.

وی ادامه داد: ما تجربه و توان لازم را در این زمینه را داریم البته اوکراینی‌ها نیز به ما کمک خواهند کرد و بر اساس قانون سازنده موتور هواپیما که کشور فرانسه است و طراح هواپیما که آمریکاست نیز باید به ما کمک کنند و اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم با دقت بیشتری دلایل این سانحه را مشخص کنیم.

عابدزاده تصریح کرد: از آنجا که کانادایی‌ها اتباع بیشتری در این پرواز داشته‌اند نیز می‌توانند به ما کمک کنند و ما به فرانسه، کانادا و آمریکا اطلاع لازم را داده‌ایم و از آن‌ها دعوت کرده‌ایم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها