کد خبر: 376828
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۴:۳۸:۵۹
| |

معاون سازمان امور مالیاتی کشور:

هوشمندسازی نظام مالیاتی، اقتصاد را به سمت عدالت مالیاتی سوق می‌دهد

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امروز نقش و جایگاه سازمان امور مالیاتی در تأمین درآمدها و هزینه‌های جاری کشور، قابل توجه است و این درآمدها مهم‌ترین ابزار تنظیم سیاست‌های اقتصادی کشور هستند.

هوشمندسازی نظام مالیاتی، اقتصاد را به سمت عدالت مالیاتی سوق می‌دهد
کد خبر: 376828
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ ۱۴:۳۸:۵۹

اعتمادآنلاین| هادی خانی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در دیدار با مدیران مالیاتی استان کرمان بر ضرورت کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی تأکید کرد و اظهار داشت: مالیات، نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و تأمین مالی دولت دارد و باید جایگزین نفت شود.

وی، رشد و توسعه نظام مالیاتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: مدرن‌سازی و هوشمندسازی نظام مالیاتی هم درآمدهای مالیاتی کشور را افزایش می‌دهد و هم اقتصاد کشور را به سمت شفافیت و عدالت مالیاتی سوق می‌دهد.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: مدرن سازی و هوشمند سازی نظام مالیاتی به این معنا است که با تقویت پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، تمامی ریز داده‌های مربوط به فعالیت اقتصادی مودیان طبق ماده 169 و 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، از دستگاه‌های ذی‌ربط اخذ و در بانک اطلاعاتی سازمان ذخیره شود.

خانی یکی از اولویت‌های نظام مالیاتی کشور را مبارزه با فرار مالیاتی دانست و افزود: مسئله مهم، کاهش زمینه‌ها و عوامل آن و مسدود کردن روش‌های انجام آن است که مجموعه وسیعی از فعالیت‌ها و همکاری‌های بخش‌های گوناگون جامعه را می‌طلبد.

وی همچنین با اشاره به نقش اثربخش فرایندهای الکترونیکی مدرن در حذف زمینه‌های فساد اداری اظهار داشت: بسیاری از تخلفات، ناشی از شیوه‌ها و فرایندهای سنتی است و با تغییر فرایندهای سنتی در حوزه مالیات به فرایندهای مدرن، زمینه و بستر بروز فساد از بین می‌رود.

خانی، سلامت نظام مالیاتی را منوط به تعامل با مراجع نظارتی دانست و خاطرنشان کرد: اولین مرحله نظارت در سازمان امور مالیاتی، مدیران، معاونین و ممیزان کل هستند لذا باید با دقت و نظارت هر چه بیشتر و با رسیدگی‌های دقیق خود، محیطی امن و ایمن با اتکا بر اعتماد متقابل را ایجاد نمایند .

در این جلسه همچنین محمد سلمانی، مدیرکل امور مالیاتی کرمان، تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی کشور را از اولویت‌های امور مالیاتی استان برشمرد و افزود: سعی من و همکارانم در امور مالیاتی استان این است که با تلاش و همت بیشتر، اهداف سازمان امور مالیاتی کشور را تحقق ‌بخشیم.

وی، اعتماد به مردم را جزو اولویت‌های کلیدی امور مالیاتی استان برشمرد و گفت: تعامل با مردم و مودی مداری، سرلوحه اقدامات تمامی کارکنان مالیاتی استان است.

مدیرکل امور مالیاتی کرمان با اشاره به روحیه مسئولیت‌پذیری، وظیفه‌شناسی، انگیزه بالا و پرتلاش همکاران امور مالیاتی استان، عنوان کرد: امور مالیاتی استان از نظر نیروی انسانی و مدیریتی دارای قابلیت‌های بسیار و ظرفیت مطلوبی است که با تعامل، تعهد و هم‌افزایی می‌توان بهره‌وری را بالاتر برد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها