کد خبر: 376860
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پنج ترند مهم تکنولوژی در نمایشگاه CES 2020

از غذاهای های‌تک گرفته تا کامپیوترهای تاشو و گجت‌های پزشکی مخصوص شهرهای آینده از جمله ترندهای مهم تکنولوژی نمایشگاه علم و فناوری CES 2020 بودند.

پنج ترند مهم تکنولوژی در نمایشگاه CES 2020
کد خبر: 376860
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در نمایشگاه CES 2020 امسال محصولات جدید فراوانی به عرضه گذاشته شد. از خودرو الکتریکی شرکت سونی گرفته تا «بالی» جاروبرقی هوشمند منزل. با وجود این، حضور تکنولوژی‌هایی که آینده را شکل خواهند داد یکی از ارزشمندترین نقاط قوت نمایشگاه بود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از خبرگزاری سی‌نت، در اینجا با پنج محصول تکنولوژیک جدید آشنا می‌شویم که فراتر از سال 2020 زندگی ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

1- گوشت‌ گیاهی

گوشت خوک گیاهی

خوک یکی از پرمصرف‌ترین گوشت‌های دنیاست و شرکت Impossible Foods که با اهداف محیط‌زیستی و سلامت به دنبال جایگزینی گوشت‌های گیاهی به جای حیوانی است در نمایشگاه CES 2020 امسال محصول جدید خود یعنی Impossible Pork‌ را به عرضه عمومی گذاشت. این شرکت سال گذشته نیز با معرفی همبرگر گیاهی Impossible Burger 2.0 نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بود. شاید بتوان استقبال سال گذشته را به جدید بودن این ایده نسبت داد. اما موفقیت امسال Impossible Foods نشان داد حوزه تکنولوژی نوآوری در صنایع غذایی را بخش ارزشمندی در صنعت می‌شناسد.

از آنجا که 14.5 درصد گازهای گلخانه‌ای با پرورش دام تولید می‌شود، جایگزینی آنها با گوشت‌های گیاهی می‌تواند تاثیر شگرف محیط‌زیستی داشته باشد، و افزون بر این، با توجه به افزایش جمعیت جهان به 9 میلیارد نفر تا 2050، این روش می‌تواند منبع پایداری از غذا را برای انسان فراهم کند.

2- شهر بدون راننده تویوتا

شهر بافته شده

یکی از جاه‌طلبانه‌ترین طرح‌هایی که در CES 2020 رونمایی شد «شهر بافته‌شده» تویوتا بود، نمونه‌ اولیه‌ای از شهرهای آینده که کنار کوه فوجی در ژاپن ساخته می‌شود. زمین 175 هکتاری این منطقه محل یک کارخانه تعطیل شده صنعتی بود. تویوتا در این زمین آزمایشگاهی از تکنولوژی‌های آینده را تاسیس می‌کند که در آن خودروهای الکتریکی بدون راننده با سلول‌های سوخت هیدروژنی کار خواهند کرد و روبات‌ها، خانه‌های هوشمند و اشکال جدید حمل‌ونقل آزمایش خواهند شد.

در «شهر بافته‌شده» از خودروهای راننده‌دار استفاده نمی‌شود، زیرا ایده اصلی تویوتا این است که شهرهای امروز خودرومحور ساخته شده‌اند و این شرکت شهری را در ذهن دارد که با ابزار حمل‌ونقل باثبات‌تری ساخته شود. شاید جالب‌ترین بخش آزمایش این است که مردم عادی می‌توانند ساکن «شهر بافته‌شده» شوند. در صورت موفقیت این پروژه می‌توان انتظار داشت شرکت‌های دیگری نیز دست به این انجام این کار بزنند.

3- حسگرهای جدید سلامت

ساعت سلامتی

حسگرهای سلامت بیشتری به محصولات تکنولوژیک و نرم‌‌افزارها و اپلیکیشن‌ها افزوده می‌شود و شما درک بهتری از بدن خودتان و وضعیت سلامت‌تان خواهید داشت. میزان دانشی که با تجهیزات امروز می‌توانیم از وضعیت سلامتی خودمان کسب کنیم، پنج سال گذشته به قیمت یک ویزیت بیمارستان و چند هزار دلار تمام می‌شد. در نمایشگاه CES 2020 مشخص بود که شرکت‌های حوزه سلامت در این زمینه به شدت در حال رقابت هستند.

در این نمایشگاه شرکت Withings ساعت ScanWatch خودش را عرضه کرد. این ساعت می‌تواند نوار قلب تهیه کند، و اکسیژن خون و عمق خواب شما را برای تشخیص احتمالی بیماری آپنه (تنگی نفس در خواب) اندازه بگیرد. افزون بر این، دستگاهی عرضه شد که می‌تواند به صورت خودکار مقدار مصرف کالری را اندازه بگیرد (یعنی مقدار کالری‌ای که در واقع بدن شما جذب می‌کند). دستگاهی دیگر می‌توانست با استفاده از تکنولوژی‌های مشابه در دستگاه‌های تشخیص دروغ، سطح استرس شما را ارزیابی کند. از جمله تکنولوژی‌های دیگر می‌توان به ابزار اندازه‌گیری قند خون و عینک‌های هوشمند برای مبتلایان به «خوانش‌پریشی» (دیس‌لکسی) اشاره کرد.

4- کامپیوترهای تاشو

لپ‌تاپ‌ تاشو

تلفن‌های تاشو یکی از داغ‌ترین موضوعات جهان تکنولوژی در 2019 بود و در 2020 نوبت به لپ‌تاپ‌ها رسید. یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که دستگاه‌های تاشو را به یکی از موضوعات مهم نمایشگاه تبدیل کرد تبلت Horseshoe Bend از شرکت اینتل است. این تبلت 17 اینچی قابلیت آن را دارد که با تا شدن به یک لپ‌تاپ 12.5 اینچی تبدیل شود که یک نیمه آن مجهز به صفحه لمسی و نیمه دیگر مجهز به صفحه‌کلید و تاچ‌پد است. این طراحی فوق‌العاده قصد دارد مسیر آینده PCها را نیز تعیین کند. ماه «مه» گذشته، شرکت لنوو (Lenovo) از محصولی مشابه، و مایکروسافت از لپ‌تاپ خود با صفحه‌‌نمایش تاشو رونمایی کرد. در این نمایشگاه لنوو دستگاه Thinkpad X1 Fold‌ و شرکت دل 2 دستگاه Concept Ori و Concept Duet خود را در معرض نمایش عموم گذاشتند.

5- تکنولوژی کمتر و ظرافت بیشتر

تکنولوژی و محیط زندگی

تکنولوژی امروز فراگیر است و کمتر کسی وجود دارد که سرعت تغییر و گسترش آن را متوجه نشود. با وجود این، یکی از ترندهای مهم CES 2020 محصولات تکنولوژی ساده‌ای بود که با ظرافت بیشتری قابلیت ادغام با محیط زندگی ما را دارند. در این بین سه شرکت قابل اشاره است: UltraSense ،Sentons و Mui Lab.

2 شرکت UltraSense و Sentons کار مشابهی انجام می‌دهند. هر 2 از امواج صوتی برای ایجاد واسط‌های لمسی از سطوح صاف پلاستیکی، فلزی، چوبی و دیگر مواد استفاده می‌کنند. این یعنی ظهور گوشی‌های بدون دکمه خیلی نزدیک‌تر از تصور ماست، زیرا این تکنولوژی موج صوتی می‌تواند به مثابه دکمه مجازی گوشی استفاده شود. فشار دادن و نگه داشتن یک نقطه می‌تواند دکمه «روشن» را فعال کند. کشیدن انگشت به بالا و پایین می‌تواند صدا را کم یا زیاد کند و...

دکمه‌های موج-صوتی دیرتر از تجهیزات قدیمی فرسوده می‌شوند. اما این 2 شرکت، فراتر از ایده تلفن، می‌خواهند این تکنولوژی را روی سطوح دیگر نظیر فرمان اتومبیل، در و پنجره و موارد دیگر پیاده‌سازی کنند. به نظر می‌رسد این فناوری در سال 2020 روی گوشی‌ها اعمال خواهد شد.

شرکت Mui Lab روش متفاوتی را برگزیده است. این شرکت صفحه‌نمایش هوشمندی را از چوب طبیعی طراحی کرده است. این صفحه بیشتر مواقع شبیه تخته‌چوبی معمولی است، اما زمانی که روی حالت نمایش است دکمه‌ها و پیام‌هایی که مستقیم روی صفحه‌نمایش داده‌ می‌شوند روشن می‌شوند. Mui یک اصطلاح ژاپنی است که آرامش ذهنی را تداعی می‌کند. ایده اصلی طراحی محصولات این شرکت، نه ساخت یک تکنولوژی جاپرکن در خانه، بلکه محصولی قابل ادغام در محیط زندگی است.

نمایشگاه علم و فناوری نمایشگاه CES 2020 به طور رسمی از هفتم ژانویه آغاز و تا 10 ژانویه در شهر لاس‌وگاس ایالات متحده آمریکا برای عموم برگزار شد. این نمایشگاه میزبان شرکت‌های بزرگ و غول‌های تکنولوژی متعددی در جهان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها