کد خبر: 377017
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

بهنام ابوالقاسم‌پور، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

جانشین کالدرون کار سختی در پرسپولیس دارد/ مربی جدید پرسپولیس باید مدیر باشد/ دانش مربیان ایرانی پایین‌تر از مربیان خارجی است/ مدیران پرسپولیس باید دلیل جدایی کالدرون را به هواداران توضیح دهند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: جانشین کالدرون کار سختی در پرسپولیس خواهد داشت.

جانشین کالدرون کار سختی در پرسپولیس دارد/ مربی جدید پرسپولیس باید مدیر باشد/ دانش مربیان ایرانی پایین‌تر از مربیان خارجی است/ مدیران پرسپولیس باید دلیل جدایی کالدرون را به هواداران توضیح دهند
کد خبر: 377017
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۳ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ گابریل کالدرون هم مانند آندره‌آ استراماچونی و مارک ویلموتس از ایران رفت تا مشکلات مالی فوتبال بیش از گذشته عیان شود. پرسپولیس که به همراه کالدرون صدرنشین لیگ برتر شده بود، حالا باید لیگ نوزدهم را با یک مربی داخلی به پایان برساند و از همین رو برخی از هواداران نگران آینده این تیم هستند.

کالدرون با نقاط ضعف و قوت تیم آشنا بود

بهنام ابوالقاسم پور پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره جدایی کالدرون گفت: پرسپولیس با جدایی کالدرون به مشکل خواهد خورد. کالدرون یک نیم‌فصل مربی پرسپولیس بود و با نقاط ضعف و قوت تیم آشنا شده بود و بازیکنان هم ارتباط خوبی با او برقرار کرده بودند. او در چنین شرایطی با پرسپولیس قطع همکاری کرد و حالا جانشین او کار سختی در پرسپولیس خواهد داشت.

او در پاسخ این سوال که آیا هیات‌مدیره پرسپولیس در ماجرا کالدرون کم‌کاری کرده است، گفت: باشگاه پرسپولیس واقعیت را به هواداران اعلام نکرد. من هم به دلیل اینکه همه داستان را نمی‌دانم ترجیح می‌دهم در این‌ باره اظهارنظر نکنم. مدیران پرسپولیس باید در این‌ باره صحبت کنند و تمام ماجرا را برای هواداران توضیح دهند. تنها در این صورت است که می‌توان عملکرد هیات‌مدیره پرسپولیس را قضاوت کرد.

این مهاجم پیشین پرسپولیس درباره حضور مربیان ایرانی در باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم هر کس جانشین کالدرون می‌شود بتواند موفق باشد. ضمن اینکه بازیکنان هم باید با مربی جدید همکاری کنند. البته معتقدم بیشتر از اینکه نگران بحث فنی پرسپولیس باشیم باید نگران بحث‌های مدیریتی باشیم. مربی جدید پرسپولیس باید یک مدیر خوب باشد تا بتواند تیم را به آرامش برساند.

او در جواب این سوال که آیا مربیان داخلی می‌توانند همانند مربیان خارجی به پرسپولیس کمک کنند گفت: باید قبول کنیم دانش مربیان ایرانی پایین‌تر از مربیان خارجی است. مربیان داخلی تلاشی برای بالا بردن سطح دانش خود نمی‌کنند. کدام مربی ایرانی بعد از پایان فصل در کلاس‌های مربیگری شرکت می‌کند؟ مربیان کمی هستند که می‌کوشند خودشان را با دانش روز فوتبال همگام کنند. به همین خاطر اعتقاد دارم دانش مربیان خارجی بالاتر از مربیان داخلی است.

او ادامه داد: هرچند معتقدم مربیان ایرانی دانا خیلی بهتر از مربیان خارجی می‌توانند به فوتبال ایران کمک کنند. این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که آنها در کلاس‌های مربیگری حضور پیدا کنند و سطح دانش خود را بالا ببرند. در مقطع کنونی مربی خارجی بهترین گزینه برای فوتبال ایران است.

این بازیکن پیشین پرسپولیس درباره اختلاف بین هیات‌مدیره پرسپولیس و محمدحسن انصاری‌فرد توضیح داد: مدیران پرسپولیس باید هرچه زودتر به اختلافات‌شان پایان دهند. این اختلافات به ضرر پرسپولیس است و روی ذهن هواداران هم اثر می‌گذارد. با شرایطی که این روزها در کشور وجود دارد تنها مایه خوشحالی هواداران موفقیت پرسپولیس است. مدیران پرسپولیس باید هرچه زودتر مشکلات خود را برطرف کنند، چراکه در این شرایط تنها هواداران و بازیکنان ضربه می‌خورند.

وزیر باید پرسپولیس و استقلال را به یک‌ چشم نگاه کند

ابوالقاسم‌پور درباره نقش وزارت ورزش در مشکلات این روزهای پرسپولیس هم گفت: وزارت ورزش و جوانان مالک اصلی این 2 باشگاه است و نباید فرقی بین این دو قائل شود. وزیر ورزش به عنوان یک بزرگ‌تر می‌تواند به این مشکلات پایان دهد. او باید این 2 باشگاه را به یک‌ چشم نگاه کند.

او در پایان به نقش هواداران اشاره کرد و گفت: هواداران باید اختلافات را کنار بگذارند و به کمک پرسپولیس بیایند. ضمن اینکه مدیران پرسپولیس هم باید واقعیت را به آنها بگویند تا شکافی بین هواداران به وجود نیاید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها