کد خبر: 377393
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ۱۰:۴۹:۰۰
| |

قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند در مجلس:

رد صلاحیت نمایندگان فعلی پارادوکسی را در افکار عمومی ایجاد کرده است

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت 90 نفر از نمایندگان فعلی مجلس را موضوع ایجاد پارادوکسی در افکار عمومی دانست.

رد صلاحیت نمایندگان فعلی پارادوکسی را در افکار عمومی ایجاد کرده است
کد خبر: 377393
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۴ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند در مجلس، با بیان این‌که اغلب موارد مربوط به رد صلاحیت نمایندگان با استناد مربوط به عدم التزام به نظام و ولایت فقیه بوده، گفت: ما در قانون جامع انتخابات این پیش‌بینی را کردیم که اگر کسی خودش می‌گوید به اسلام اعتقاد دارم و «أشهد أن لا إله إلا الله» می‌گوید یا اگر در نظام خدمت کرده و موردی از برخورد با او وجود نداشته و خودش می‌گوید ولی فقیه را قبول دارم کسی نمی‌تواند خلافش را بگوید.

وی ادامه داد: اگر تهمت اقتصادی به نمایندگان وجود دارد باید پاسخگو باشید. متاسفانه عده‌ای در حاشیه امنی قرار دارند و می‌توانند هر قضاوتی داشته باشند؛ می‌گویند میلیون‌ها سند دیده‌ایم و اعلام می‌کنند 90 درصد علت رد صلاحیت‌ها مربوط به مسائل مالی است. چه‌طور با نمایندگان چنین برخوردی می‌شود؟

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قانون نقصی دارد باید آن را اصلاح کنیم و اگر کسی که اظهارنظر می‌کند خطا کرده حرف‌های او باید اصلاح شود.

میرزایی نیکو ادامه داد: وقتی نمایندگان وارد حوزه‌های انتخابیه‌شان می‌شوند با کسانی مواجه می‌شوند که به آنها می‌گویند مسائل مالی و اخلاقی دارید معنایش چیست؟ سوء‌استفاده از پست و منصب دقیقا به چه معناست؟ چه کار سوئی رخ داده است؟ به نظر من این نوع اظهارنظر تشویش افکار عمومی و سلیقه‌ای عمل کردن است و باید به گونه‌ای جمع و جور شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مصادیق عدم التزام به اسلام و نظام و دلایل رد صلاحیت‌ها باید مشخص شود، اظهار کرد: وقتی حدود 100 نماینده مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شدند این پارادوکسی را ایجاد می‌کند؛ اینها به چه عنوانی به مجلس می‌آیند؟ اگر رای مردم پشت آنهاست رد صلاحیت‌شان چه معنایی دارد و اگر رد صلاحیت‌شان درست است حضور آنها در مجلس شورای اسلامی چه توجیهی دارد؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها