کد خبر: 377562
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۹:۱۶:۵۵
| |

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

برداشت 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: با پیشنهاد دولت مقرر شد 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان اختصاص یابد.

برداشت 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان
کد خبر: 377562
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۹:۱۶:۵۵

اعتمادآنلاین| احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان درباره وضعیت ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان گفت: ساخت راه آهن چابهار به زاهدان از سال 92 شروع شد، اما سال 96 عملیات آن متوقف شد و با پیشنهاد دولت و تأیید مقام معظم رهبری، مقرر شد تا 300 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای این پروژه اختصاص پیدا کند.

او ادامه داد: اکنون بیش از 1000 دستگاه ماشین آلات سنگین در این مسیر مشغول به کار هستند و درصورت تزریق این مبلغ، پروژه با شتاب بیشتری به اتمام می‌رسد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از این پروژه، مقرر شد تا ماه آینده ظرفیت کار در این خط راه آهن افزایش پیدا کند؛ اکنون این ظرفیت وجود دارد تا 3 هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در این مسیر کار کنند.

موهبتی با بیان اینکه با سرعت بخشیدن به کار و بر اساس گفته قرارگاه خاتم‌الانبیا، تا پایان سال آینده این راه آهن قابل بهره‌برداری است، تصریح کرد: مسیر اصلی 660 کیلومتر بوده که 60 کیلومتر طول راه‌هاست و 720 کیلومتر باید زیرگذر ایجاد شود. اکنون بحث ریل و اقدامات دیگر در دستور کار وازت راه وشهرسازی قرار دارد.

او گفت: مصوبه دولت برای تکمیل این پروژه در نیمه دوم سال قبل 300 میلیون یورو یا 4 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که امیدواریم تخصیص این مبلغ به زودی انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این کریدور ترانزیتی که به آسیای میانه متصل است در ادامه باید به مسیر زاهدان - بیرجند و بیرجند - مشهد مقدس متصل شود.

موهبتی تصریح کرد: تأمین منابع مالی برای پروژه راه‌آهن بیرجند به زاهدان هم در دستور کار است، همچنین ساخت پروژه راه‌آهن زاهدان به زابل از 6 ماه قبل شروع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: قطعا با راه اندازی راه‌آهن این منطقه آنتن‌دهی شهرستان میلک و ماهی رود هم انجام خواهد شد و انتقال کالا به کشور افغانستان و از مسیر سرخس به ترکمنستان و آسیای میانه فراهم خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها