کد خبر: 377646
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

«انصارالله» خواستار ارزیابی فوری سازمان ملل درباره وضعیت یمن شد

جنبش انصارالله یمن خواستار ارزیابی فوری سازمان ملل از وضعیت حقوقی و انسانی یمن شد.

«انصارالله» خواستار ارزیابی فوری سازمان ملل درباره وضعیت یمن شد
کد خبر: 377646
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیاء فیصل عبداللطیف، وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در این کشور از سازمان ملل خواست ارزیابی فوری از وضعیت حقوقی و انسانی یمن به عمل آورد.

عبداللطیف در ادامه انجام این رایزنی را که اقدام انسانی مثبتی برای جلوگیری از وخامت شرایط معیشتی و انسانی یمنی‌ها محسوب می‌شود، با اهمیت دانست.

وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در ادامه از نهادهای سازمان ملل خواست در برابر مشکلات غیرنظامیان و وخامت شرایط‌شان در پی جنگ، محاصره و توقف واریز حقوق‌شان که طبق گزارش‌های نهادهای فعال در حوزه انسانی وضعیت فاجعه‌باری را ایجاد کرده، به مسؤولیت‌های خود عمل کنند.

وی همچنین تاکید کرد: نباید در برابر وضعیت فاجعه‌بار یمنی‌ها سکوت کرد، از نهادهای سازمان ملل می‌خواهم فورا ارزیابی از وضعیت انسانی یمن به عمل آورده و در اسرع وقت به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

عبداللطیف افزود: پس از انتشار آماری از نیاز مبرم 80 درصد یمنی‌ها به دارو و غذا چه باید کرد؟ ما با عددی مواجه هستیم که خود به تنهایی یک فاجعه انسانی است، انسان‌ها در یمن از گرسنگی و بیماری در شرایط سختی که جزئیات آن از سازمان ملل پوشیده نیست، جان می‌دهند.

سازمان ملل تا این لحظه واکنشی به اظهارات این وزیر دولت نجات ملی یمن نداشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها