کد خبر: 377692
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۲:۲۶:۵۷
| |

شورای فدراسیون روسیه: از مواضع بین المللی ایران حمایت می‌کنیم

معاون شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه اعلام کرد: مسکو با تمام توان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی حمایت می‌کند.

شورای فدراسیون روسیه: از مواضع بین المللی ایران حمایت می‌کنیم
کد خبر: 377692
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۵ ۱۲:۲۶:۵۷

اعتمادآنلاین| «الیاس اوماخانوف» در دیدار با کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه ضمن اشاره به توسعه همه‌جانبه روابط با ایران گفت: روسیه مجدانه علاقه‌مند به شکوفایی و ثبات ایران است.

او گفت: در این راستا ما تمامی تلاش خود را برای تقویت و حمایت از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی به کار خواهیم گرفت.

کاظم جلالی، سفیر کشورمان نیز در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه روابط بین ایران و روسیه، خواستار گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و استانی بین دو کشور از طریق همکاری های پارلمانی شد.

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته بین المللی مجلس دومای روسیه نیز در دیداری جداگانه با جلالی، ترور سردار قاسم سلیمانی بدست نیروهای آمریکایی را به شدت محکوم کرد و گفت: لازم است به نمایندگی از پارلمان روسیه همدردی عمیق نمایندگان مردم کشورم درباره ضایعه دردناک ترور ژنرال قاسم سلیمانی و جان باختن جمعی از شهروندان ایرانی و غیرایرانی در سانحه دلخراش هوایی اخیر در تهران را ابراز کنم.


او با اشاره به پذیرش مسئولیت این حادثه و عذرخواهی رسمی توسط نیروهای مسلح ایران گفت: این اقدام شجاعانه و پذیرش خطای غیرعمدی در هدف قرار دادن هواپیمای اوکراینی، اوج صداقت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد، چرا که آمریکایی‌ها در حوادث متعددی نظیر هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران و یا دهها اقدام مشابه این کشور در عراق که به بهانه خطای انسانی در شرایط جنگی، جان صدها انسان بی‌گناه را گرفتند، آنها هیچگاه نه مسئولیت پذیرفتند و نه عذرخواهی کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها