کد خبر: 377837
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۰۹:۵۹:۱۷
| |

فرانسه و اردن خواستار حفظ یکپارچگی سوریه شدند

شاه اردن و رییس جمهوری فرانسه بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی درخصوص بحران سوریه و حفظ یکپارچگی این کشور تاکید کردند.

فرانسه و اردن خواستار حفظ یکپارچگی سوریه شدند
کد خبر: 377837
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۰۹:۵۹:۱۷

اعتمادآنلاین| عبدالله دوم شاه اردن و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در دیدار با یکدیگر ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه غرب آسیا بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی درخصوص بحران سوریه و حفظ یکپارچگی این کشور تاکید کردند.

در این دیدار که روز گذشته (چهارشنبه) در کاخ الیزه پاریس برگزار شد، دو طرف روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه و جهان را مورد بررسی قرار دادند.

تلاش برای جلوگیری از افزایش تنش ها در منطقه و گفت و گو درخصوص بحران های فلسطین، سوریه و عراق مهم ترین موضوعات مورد بحث میان رهبران فرانسه و اردن بود.

شاه اردن و رییس جمهوری فرانسه در این دیدار ضمن تاکید بر دستیابی به راه حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه خواستار حفظ یکپارچگی این کشور و تضمین بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری به کشورشان شدند.

عبدالله دوم همچنین بر ضرورت حفظ امنیت و ثبات عراق و افزایش تلاش ها برای عبور این کشور از بحران پیش آمده تاکید کرد.

عبدالله دوم پادشاه اردن که به اروپا سفر کرده روز گذشته (چهارشنبه) با حضور در پارلمان اروپا در سخنانی گفت، ادامه رویارویی میان آمریکا و ایران منجر به ایجاد آشوب گسترده و جنگ فراگیر می شود که امنیت سراسر منطقه را تهدید خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله فلسطین نیز گفت: بدون تحقق صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها، صلح دائمی و همیشگی در خاورمیانه محقق نخواهد شد.

شاه اردن روز دوشنبه گذشته نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فرانسه 24» بر گفت و گو میان طرف ها در منطقه خاورمیانه تاکید کرد و گفت که هرگونه محاسبه اشتباه از هر طرفی برای همه مشکل ساز خواهد شد و همه باید بهای آن را بپردازند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها