کد خبر: 377906
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

محسن بیاتی‌نیا، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تیم امید ضعف گلزنی داشت/ تمام فکر فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی بزرگسالان است

تیم فوتبال امید ایران در آخرین دیدارش در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا مقابل چین به برتری رسید، اما از صعود به مرحله بعدی بازماند.

تیم امید ضعف گلزنی داشت/ تمام فکر فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی بزرگسالان است
کد خبر: 377906
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۶ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن بیاتی‌نیا، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره حذف تیم امید ایران از انتخابی المپیک گفت: متاسفانه بازیکنان تیم امید فرصت‌های زیادی را در این سه بازی از دست دادند. فرق زیادی بین یک مهاجم معمولی و بزرگ است. مهاجمان معمولی توپ‌های 95 درصدی را تبدیل به گل می‌کنند، اما یک مهاجم بزرگ و حرفه‌ای از توپ‌های پنج درصدی گل می‌سازد.

بیاتی‌نیا در ادامه گفت: زمانی که با تیم ملی ایران به همراه برانکو راهی رقابت‌های آسیایی شدیم، بازی‌های سختی انجام دادیم و قهرمان شدیم. ژاپن و کره حریفان ما بودند، اما بازیکنان تیم تلاش می‌کردند از کوچک‌ترین فرصت‌ها برای رسیدن به گل استفاده کنند. تیم‌ها در چنین تورنمنت‌هایی با یک گل می‌توانند صعود کنند. مهم‌ترین موضوع در فوتبال همین است که از موقعیت‌ها استفاده کنید و به گل برسید تا بتوانید به مرحله بعد صعود کنید.

از فرصت‌های خودمان استفاده نکردیم

این مهاجم پیشین فوتبال درباره حذف ایران به دلیل تفاضل گل گفت: اگر بازیکنان تیم امید از فرصت‌های خودشان استفاده می‌کردند، ایران به جای ازبکستان راهی مرحله بعد می‌شد. بازی در تورنمنت شرایط خاص خودش را دارد.

بیاتی‌نیا درباره کادر فنی تیم امید هم گفت: یک ایراد به حمید استیلی وارد است. کاش تیم امید همانند نیمه دوم برابر کره‌جنوبی در تمام بازی‌های خودش به میدان می‌رفت. برخی مواقع بهترین دفاع، حمله است.

بیاتی‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب حمید استیلی برای هدایت تیم امید درست بود یا خیر؟ گفت: استیلی تجربه بالایی در فوتبال دارد و فکر نمی‌کنم انتخاب او اشتباه اصلی باشد. مشکل اصلی فوتبال ایران، ضعف مدیریت است. این ضعف در تیم‌های باشگاهی ما هم به چشم می‌خورد. مدیران فوتبال ایران همیشه در آخرین لحظه تصمیم می‌گیرند و این خیلی بد است. باید قبول کنیم فوتبال ایران هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارد.

فوتبال ایران هیچ برنامه‌ای برای تیم‌های پایه ندارد

او در ادامه گفت: بیشتر از 45 سال است که تیم امید ایران به المپیک صعود نکرده است. چه اشکالی دارد که یک مربی جوان، چهار سال مربیگری تیم امید را به دست بگیرد. چرا همیشه تیم امید ایران تازه در سال المپیک تازه تشکیل می‌شود؟ وقتی یک مربی چهار سال تیم امید را به دست بگیرد می‌تواند تاثیرگذار باشد و تیمی یکدست تحول فوتبال ایران بدهد. فدراسیون باید از فردا شروع کند و برای المپیک بعدی برنامه‌ریزی کند.

بیاتی‌نیا با انتقاد از فدراسیون فوتبال ایران گفت: فدراسیون فوتبال ایران چه برنامه‌ای برای تیم امید و یا تیم‌های پایه داشته است؟ چند درصد از بازیکنان تیم‌های پایه در سطح اول فوتبال ایران بازی می‌کنند؟ فکر نمی‎کنم که بیشتر از پنج درصد باشند. تمام فکر فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی بزرگسالان است. این اصلاً خوب نیست و با این روش تنها آینده فوتبال ایران را از بازیکن خوب خالی می‌کنیم. افرادی را می‌شناسم که سرشار از استعداد بودند، اما به دلیل بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال، امروز مشغول انجام کارهای دیگر هستند. به جرات می‌توانم بگویم اگر روی این بازیکنان سرمایه‌گذاری می‌کردیم امروز لژیونر بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها