کد خبر: 378566
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۰:۰۳:۴۱
| |

تیم حقوقی ترامپ: بندهای استیضاح، ناقض قانون اساسی است

تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به آغاز فرایند استیضاح در مجلس سنای آمریکا، با ادعای اینکه بندهای این طرح ناقض قانونی اساسی ایالات متحده است، ترامپ را از هر گونه اقدام غیرقانونی مبرا دانست.

تیم حقوقی ترامپ: بندهای استیضاح، ناقض قانون اساسی است
کد خبر: 378566
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۹ ۱۰:۰۳:۴۱

اعتمادآنلاین| تیم حقوقی و وکلای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین اقدام در جریان تشکیل پرونده استیضاح، قانونگذاران دموکرات در کنگره را به تلاش برای باطل کردن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 ایالات متحده متهم کرد.

خبرنگار شبکه صدای آمریکا در کاخ سفید به نقل از افراد نزدیک به تیم حقوقی ترامپ گزارش داد در واکنش شش صفحه‌ای به احضاریه استیضاح در مجلس سنای آمریکا، که قرار است روز دوشنبه منتشر شود، استیضاح به مثابه «حمله به حق مردم [آمریکا] برای انتخاب آزادانه رئیس‌جمهور خود در انتخابات 2016 و 2020» دانسته شده است.

بر این اساس، تیم حقوقی ترامپ با ادعای اینکه «بندهای استیضاح، ناقض قانون اساسی آمریکا هستند»، می‌گویند که اسناد و مدارک ارائه شده توسط مجلس نمایندگان هرگز نشان نمی‌دهد که «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین یا دستیاران او حرفی از اقدام متقابل و جبران به میان نیاورده‌اند.

این بیانیه همچنین بند دوم طرح استیضاح ترامپ را «فاقد نشانه‌ای از جرم یا تخطی از قانون» دانسته و تاکید می‌کند دولت ترامپ به‌شکل مناسب با کنگره در تحقیقات همکاری کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها