کد خبر: 378573
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

فعال اجتماعی سیستان و بلوچستان از وضعیت مردم سیل‌زده به «اعتمادآنلاین» گفت:

عده‌ای برای عکس اینستاگرام به سیستان و بلوچستان می‌آیند/ مردم می‌ترسند بلای کرمانشاه سر آنها هم بیاید

هشت روز از آغاز سیل و بارندگی در سیستان و بلوچستان گذشته و حالا مهم‌ترین موضوع، شیوه امدادرسانی و تهیه اقلام مورد نیاز این مردم است.

عده‌ای برای عکس اینستاگرام به سیستان و بلوچستان می‌آیند/ مردم می‌ترسند بلای کرمانشاه سر آنها هم بیاید
کد خبر: 378573
|
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بیش از یک سال از زلزله کرمانشاه گذشته است، اما هنوز هم تصاویری از این این شهر و مردمانش به دست می‌رسد که آنها را در حال زندگی در چادرها و سکونت‌گاه‌های اضطراری نشان می‌دهد. حالا که سیستان و بلوچستان هم گرفتار مخاطره‌ای طبیعی شده است، این دلواپسی وجود دارد که این استان هم به درد کرمانشاه مبتلا شود. به ویژه در این روزها که اخبار متفاوت کشور، باعث شده اهالی این استان نگران باشند که از خاطر مردم هم بروند.

در حال حاضر اصلی‌ترین دغدغه مردم این منطقه امدادرسانی و همچنین رساندن اقلام مورد نیاز اولیه است. مدیریت بحران، جمعیت هلال‌احمر ، ارگان‌های مختلف و همچنین تیم‌های مردمی به این استان اعزام می‌شوند تا همین نیازها را برآورده کنند.

مردم در خیلی از مناطق حتی زیرانداز ندارند که بتوانند روی زمین بنشینند.

فائقه راغی، فعال اجتماعی و خبرنگار این منطقه که این روزها علاوه بر نوشتن گزارش از وضعیت مردم، کمک‌های مردمی را هم دریافت می‌کند و به سیل‌زدگان می‌رساند، درباره آخرین شرایط موجود در این منطقه به اعتمادآنلاین گفت: ا وضاع در روستاها اصلاً خوب نیست. بسیاری از خانه‌ها خشتی و گلی بوده که به کل خراب شده است. وسیله‌های خانه را هم آب برده. مردم در خیلی از مناطق حتی زیرانداز ندارند که بتوانند روی زمین بنشینند.

فائقه راغی

او با اشاره به اینکه مردم هم خیلی سریع وضعیت این استان را فراموش می‌کنند عنوان کرد: وضعیت و شکل اخبار هم به نوعی است که مردم خیلی سریع یادشان می‌رود اهالی سیستان و بلوچستان در چه شرایطی زندگی می‌کنند. مردم اینجا واقعاً می‌ترسند که همان بلای کرمانشاه سرشان بیاید و بعد از گذشت مدت‌زمان کوتاهی همه فراموش‌شان کنند.

همه عزیزانی که نیت کمک به هموطنان را دارند به جای اینکه خودشان به اینجا بیایند، کمک‌هایشان را ارسال کنند و تنها افرادی در منطقه حاضر شوند که تخصص ویژه‌ای دارند.

این فعال اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا حضور تیم‌های مردمی در منطقه کمکی به سیل‌زدگان می‌کند یا خیر گفت: متاسفانه هستند افرادی که برای نمایش حضور به این منطقه می‌آیند. عکس‌هایشان را برای فضای مجازی و اینستاگرام می‌گیرند و می‌روند. برخی هم چنین نیتی ندارند و برای کمک می‌آیند، اما چون تخصصی ندارند نه تنها کمکی از دست‌شان برنمی‌آید که بیشتر مشکل‌ساز می‌شوند. در نتیجه، به طور کلی بهتر است همه عزیزانی که نیت کمک به هموطنان را دارند به جای اینکه خودشان به اینجا بیایند، کمک‌هایشان را ارسال کنند و تنها افرادی در منطقه حاضر شوند که تخصص ویژه‌ای دارند.

راغی در پایان با فهرست کردن مهم‌ترین اقلام مورد نیاز مردم سیل‌زده در شرایط فعلی توضیح داد: موکت، زیرانداز، چادر، کفش، پتو، شیر خشک، داروهای مختص سرماخوردگی، پماد سوختگی و کرم‌های مرطوب‌کننده است. مواد غذایی نسبتاً زیاد است، اما این اقلام را کمتر می‌بینیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها