کد خبر: 378822
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

هادی قوامی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

معافیت مالیاتی صادرکنندگان همان 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که به واحدهای تولیدی تحمیل می‌شد/ صادرکنندگانی که ارز حاصل از فروش کالا را وارد کشور کنند، مشمول معافیت‌اند

هادی قوامی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس، با اعلام اینکه از این پس با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، تولیدکنندگانی که کالای خود را صادر می‌کنند و ارز به‌دست‌آمده را به کشور برمی‌گردانند مشمول 9 درصد معافیت مالیاتی می‌شوند، گفت: رقم 9 درصد معافیت مالیاتی رقم کمی نیست و مبلغ قابل توجهی است که به جیب تولیدکننده برمی‌گردد.

معافیت مالیاتی صادرکنندگان همان 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که به واحدهای تولیدی تحمیل می‌شد/ صادرکنندگانی که ارز حاصل از فروش کالا را وارد کشور کنند، مشمول معافیت‌اند
کد خبر: 378822
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند صادرات کالا و خدمات به خارج از کشور از مالیات معاف شود.

این در حالی است که فرار مالیاتی و همچنین معافیت‌های آن مدت‌هاست به یکی از چالش‌های موجود در حوزه درآمد مالیاتی تبدیل شده است و ارقام عجیبی را در بر می‌گیرد که تحقق آن می‌تواند درآمد دولت از این بخش را تا 2 برابر در سال افزایش دهد. به همین خاطر دولت تصمیم گرفت شرایط معافیت مالیاتی صادرکنندگان را تغییر دهد ، بدین ترتیب که تنها صادرکنندگانی که ارز حاصل از صادرات خود را طبق مقررات بانک مرکزی به چرخه اقتصادی برگردانند از پرداخت مالیات معاف شوند. بنابراین کمیسیون تلفیق بودجه 99 نیز طی مصوبه‌ای صادرات کالا و خدمات به خارج از کشور را از مالیات معاف کرد.

هادی قوامی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 99، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در خصوص مصوبه جدید کمیسیون تلفیق درباره معافیت مالیاتی صادرکنندگان و میزان آورده آن برای کشور گفت: معافیت مالیاتی صادرکنندگان همان 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است؛یعنی اگر صادرکنندگان کالای تولیدی خود را به داخل کشور بدهند، باید 9 درصد ارزش کالا را به عنوان ارزش افزوده پرداخت کنند، اما چون فرایند مالیات بر ارزش افزوده اشکالات زیادی دارد این 9 درصد مالیات به تولیدکننده تحمیل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 99 ادامه داد: کمیسیون تلفیق 9 درصد معافیت مالیاتی برای صادرکنندگان در نظر گرفته است؛ یعنی وقتی تولیدکنندگان صادرات می‌کنند این معافیت مالیات بر ارزش افزوده شامل حال‌شان می‌شود و دیگر دردسرهایی که مالیات بر ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی به همراه دارد به آنها تحمیل نمی‌شود.

صادرات از طریق خروجی رسمی با ارائه پروانه سبز گمرکی صادرشده از سوی گمرک انجام می‌گیرد

قوامی توضیح داد: به موجب این مصوبه کمیسیون تلفیق، صادرات کالاها به خارج از کشور یا به مناطق آزاد تجاری-صنعتی از طریق مبادی خروجی رسمی با ارائه پروانه سبز گمرکی صادرشده از سوی گمرک یا با ارائه قرارداد انجام می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 99 همچنین توضیح داد: اگر محل مصرف خدمات یا مقصد ارائه خدمات داخل یا خارج از کشور باشد، در صورتی که مستقیم یا غیرمستقیم ارز حاصل از آن وارد کشور شود، صادرات خدمت محسوب می‌شود و مشمول این معافیت 9 درصدی تولیدکنندگان خواهد شد.

9 درصد معافیت مالیاتی همان سودی است که به جیب تولیدکنندگان واریز می‌شود

نماینده مردم اسفراین در مجلس در پاسخ اینکه چقدر این معافیت مالیاتی می‌تواند به نفع تولیدکنندگان باشد گفت: حتماً 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده که معاف از مالیات شده است به جیب صادرکنندگان واریز می‌شود که رقم قابل توجهی است. بنابراین 9 درصد معافیت همان سود و عایدی‌ای است که واحد تولیدی از این معافیت می‌برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها