کد خبر: 379234
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۲۳:۰۱:۰۰
| |

سخنگوی وزارت امور خارجه به زبان کره‌ای توییت کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به کاربرد نام جعلی به جای خلیج فارس توسط کره‌ای‌ها، گفت: وزارت دفاع کره‌جنوبی که نام تاریخی خلیج فارس را نمی‌داند، با چه توجیهی نیرو به منطقه می‌فرستد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه به زبان کره‌ای توییت کرد
کد خبر: 379234
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۱ ۲۳:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در صفحه توئیترش با اشاره به کاربرد نام جعلی به جای نام خلیج فارس از سوی وزارت دفاع کره‌جنوبی نوشت: «‏اگر وزارت دفاع کره جنوبی حتی نام تاریخی ⁧‫ خلیج فارس‬⁩ را هم نمی داند، با کدام دانش و توجیه می خواهد نیروی نظامی به این منطقه اعزام کند؟! احترام متقابل و پذیرش واقعیات اساس روابط ملت های متمدن است.»

موسوی دیروز (دوشنبه) نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اعزام نیرو کره جنوبی به منطقه نیز گفته بود: دولت کره به ما اطلاع داد که بخشی از ناوگانش را در منطقه عدن به صورت گشت‌زنی و خارج از ائتلاف آمریکا وارد منطقه کند که ما گفتیم غیرقابل قبول می‌دانیم و آن را همسویی با ماجراجویی آمریکا اعلام کردیم و شایسته روابط دیرینه و قدیمی و دوستانه ما با کره جنوبی نیست.

او افزود: پیوندهای زیادی بین دو ملت است و مردم ما روابط ریشه‌داری دارند و این اقدام کره را سازنده نمی‌دانیم و اقداماتی را در سطح دیپلماتیک آغاز کردیم که اگر این تصمیم نهایی و اجرا شود، اقدامات مقتضی دیگر مدنظر است که بعد از آن اعلام خواهیم کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها