کد خبر: 379340
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۰:۳۶
| |

تحقیقات دیوان کیفری درباره جنایات رژیم صهیونیستی به تعویق افتاد

هیات قضات دیوان کیفری بین‌المللی مشکلات فنی را بهانه به تعویق انداختن روند آغاز تحقیق پیرامون جنایات جنگی رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

تحقیقات دیوان کیفری درباره جنایات رژیم صهیونیستی به تعویق افتاد
کد خبر: 379340
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ ۱۳:۲۰:۳۶

اعتمادآنلاین| وبگاه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» می‌گوید دیوان کیفری بین المللی (ICC) درخواست آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را به بهانه پاره‌ای مشکلات فنی، رد کرده است.

گفتنی است پیشتر «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفته بود مبنای معقولانه‌ای برای تحقیق در مورد جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری وجود دارد. وی همچنین درخواست کرده بود محدودیت صفحات دادخواست به 110 صفحه افزایش پیدا کند.

اگرچه در حالت کلی تعداد صفحات دادخواست نباید بیش از 30 صفحه باشد؛ هیات متشکل از سه قاضی دیوان با درخواست افزایش محدودیت صفحات دادخواست موافقت کردند.

با این حال، آنها می‌گویند نمی‌توان همزمان با طرح درخواست افزایش محدودیت، دادخواستی با 110 صفحه ثبت کرد و به همین دلیل از بنسودا خواستند مجددا درخواست خود در این زمینه را ثبت کند.

با ثبت مجدد درخواست، هیات قضات 120 روز برای بررسی آن وقت خواهند داشت.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته از آمریکا و متحدانش خواسته بود دادستان‌ها و اعضای دیوان کیفری بین‌المللی را به دلیل تحقیق درباره جنایات جنگی این رژیم تحریم کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها