کد خبر: 379780
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» به نقل از اکونومیک تایمز گزارش می‌دهد:

69 درصد وظایف روزانه مدیران تا سال 2024 کاملاً خودکار می‌شود/ با ظهور هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوظهور شمار معلولان کارمند تا سال 2023 سه برابر می‌شود

اکنون مدیران بیشتر زمان خود را صرف پر کردن فرم‌ها، روزآمد کردن اطلاعات و تایید رویه‌های کاری می‌کنند. بر اساس پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای گارتنر، تا سال 2024 حدود 70 درصد وظایف روتین مدیران به کمک هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

69 درصد وظایف روزانه مدیران تا سال 2024 کاملاً خودکار می‌شود/ با ظهور هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوظهور شمار معلولان کارمند تا سال 2023 سه برابر می‌شود
کد خبر: 379780
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت تحقیقاتی و مشاوره گارتنر به تازگی اعلام کرد تا سال 2024، هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوظهوری مانند دستیاران شخصی مجازی و چت‌بات‌ها 69 درصد بار کاری مدیران را بر دوش خواهند کشید.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از اکونومیک تایمز، هلن پویتوین، معاون تحقیقاتی شرکت گارتنر، می‌گوید: «نقش مدیر طی چهار سال آینده کاملاً تغییر خواهد کرد. در حال حاضر، مدیران زمان زیادی را صرف تکمیل فرم‌ها، روزآمد کردن اطلاعات و تایید رویه‌های کاری می‌کنند. آنها خواهند توانست به کمک هوش مصنوعی این وظایف را خودکار انجام دهند و زمان بیشتری را صرف یادگیری، مدیریت کارایی و تعیین اهداف کنند.»

به استناد گزارشی تحت عنوان «پیش‌بینی‌های 2020: هوش مصنوعی و آینده کار»، هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوظهور نقش مدیران را تغییر خواهد داد و فضای بیشتری برای عملکرد مسئولانه و تاثیرگذاری کارمندان فراهم خواهد کرد، بدون اینکه هیچ یک از وظایف مدیریتی بر دوش آنها گذاشته شود. مدیران اپلیکیشن (که وظایف توسعه، تکامل و حفظ کیفیت، ادغام تکنولوژی‌ها و تنظیم نظم کاری اپلیکیشن را بر عهده دارند) اکنون مسئول ارتقای تجربه کاری کارگران، رشد مهارت‌های آنها و ایجاد شایستگی سازمانی در استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی هستند.

به گفته پویتوین، مدیران اپلیکیشن باید از گذار تدریجی به توسعه فزاینده اتوماسیونِ وظایفِ مدیریتی حمایت کنند. به گزارش گارتنر، حدود 75 درصد از رؤسای گزینش نیرو می‌گویند کمبود استعدادها تاثیر زیادی بر سازمان‌ آنها خواهد داشت. سازمان‌ها نیاز دارند به افراد دارای معلولیت نیز توجه کنند، زیرا آنها استخری دست‌نخورده از استعدادهای ماهر هستند. امروز، هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوظهور دیگر کار را برای افراد دارای معلولیت‌های جسمی به مراتب ساده‌تر کرده است.

موسسه گارتنر تخمین می‌زند سازمان‌هایی که به صورت فعال معلولان را استخدام می‌کنند، 89 درصد بیشتر این امکان را می‌یابند که شغل‌شان را زنده نگه دارند.

با ظهور هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های نوظهور شمار معلولان کارمند تا سال 2023 سه برابر می‌شود. پویتوین می‌گوید: «بعضی از سازمان‌ها با موفقیت از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا فضای کار را برای معلولان مساعدتر کنند. بعضی از رستوران‌ها از تکنولوژی روباتیک هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. با کمک این تکنولوژی کارمندان معلول می‌توانند پیشخدمت‌های روباتیک را از راه دور کنترل کنند. سازمان‌ها با استفاده از تکنولوژی‌هایی نظیر «بریل‌خوان» و واقعیت مجازی بیشتر از گذشته پذیرای جذب نیروی کار متنوع شده‌اند.»

بر اساس تخمین این گزارش، تا سال 2022 سازمان‌هایی که معلولان را استخدام نکنند عرصه را به رقبای خود واگذار خواهند کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها