کد خبر: 379850
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

سید فضل‌الله موسوی، عضو حقوقدان شورای نگهبان مطرح کرد:

تکذیب اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره علت ردصلاحیت نمایندگان مجلس

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان، اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه علت ردصلاحیت نمایندگان مجلس حمایت از دولت و برجام بوده را تکذیب کرد.

تکذیب اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهوری درباره علت ردصلاحیت نمایندگان مجلس
کد خبر: 379850
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۵ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سید فضل الله موسوی، عضو حقوقدان شورای نگهبان، گفت: درخصوص اینکه رئیس دفتر رئیس جمهوری به نقل از یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی فرموده‌اند که دلیل رد صلاحیت‌شان حمایت از برجام بوده است و این مطلب سبب شده است که روزنامه ایران تیتری را در شماره روز پنجشنبه 3 بهمن ماه درج کند که واقعیت نداشته و کذب می‌باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: لازم به توضیح است با توجه به اینکه دو نفر از اعضای حقوقدان شورای محترم نگهبان خود نماینده بوده‌اند و قوانین و مقررات و نیز رویه مجلس شورای اسلامی نیز چنین می‌باشد، هر نماینده‌ای آزاد است به هر طرح یا لایحه‌ای رأی مثبت یا منفی یا ممتنع بدهد و وقتی هم هر طرح یا لایحه‌ای مورد تصویب مجلس و تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفت، همه افراد و نهادها موظف هستند نسبت به آن به عنوان یک قانون، تمکین کرده و آن را بپذیرند، با وجود اینکه ممکن است برخی آن را قبول نداشته باشند.

موسوی همچنین اظهار داشت: هیچ نماینده‌ای را هم قانوناً نمی‌توان برای رأیی که در مجلس داده بازخواست کرد. البته هر کسی در پیشگاه خداوند و مردم برای رأیی که داده است، مسئول می‌باشد.

وی افزود: برخی از نمایندگان محترمی که رد صلاحیت شده‌اند و تقاضا دارند که دلایل رد صلاحیت‌شان را بدانند، به محل شورا تشریف می‌آورند و در جریان مطالبی که درخصوص آنها مطرح است، قرار می‌گیرند. اما این باعث تأسف است که برخی از آنان درخصوص بعضی از مسائل مهم و مستند که در مورد آنان وجود دارد، پاسخ قانع کننده‌ای ندارند و تنها ممکن است در بیرون و از طریق رسانه‌ها به یکی از مسائل جزئی اشاره کنند و آن هم به طور ناقص که در مجموع منجر به این گونه اظهارات می‌گردد، همان طور که در مواردی هم در گذشته پیش آمده است، برخی از مسئولین بدون بررسی و تحقیق و صرفاً بنا بر اظهار نظر این افراد همان مسائل را بیان و تکرار کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: بنابراین این گونه اظهارات از سوی هر کسی که باشد، ضمن اینکه باعث خوشحالی و بهره‌برداری دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گردد، سبب تشویش اذهان عمومی و دلسردی مردم عزیز کشورمان و نهایتاً ممکن است باعث کاهش مشارکت در انتخابات گردد.


لذا این گونه افراد بویژه مسئولین محترم باید با دقت و بصیرت مراقب اظهار نظرهای خود باشند که آنچه واقعیت دارد و مورد رضایت خداوند متعال نیز هست را بیان کنند.

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها