کد خبر: 380114
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۰۶:۰۲:۰۰
| |

ارتش سوریه به دروازه شرقی شهر «معره النعمان» ادلب رسید

ارتش سوریه در ادامه عملیات در استان ادلب، با تسلط بر شهرک تلمنس به دروازه شرقی شهر بسیار مهم «معره النعمان» رسید.

ارتش سوریه به دروازه شرقی شهر «معره النعمان» ادلب رسید
کد خبر: 380114
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۰۶:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ارتش سوریه در ادامه عملیات در استان ادلب، با تسلط بر شهرک تلمنس به دروازه شرقی شهر بسیار مهم «معره النعمان» رسید.

ارتش سوریه روز شنبه با پیشروی میدانی جدید در جنوب است ادلب دو روستا را تحت کنترل خود گرفت و به کمتر از نیم کیلومتری شهر «معره النعمان» پایگاه مهم تروریست‌های جبهه النصره در جنوب استان ادلب رسید.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) واحدهای ارتش سوریه شهرک «تلمنس» (تل منس) در جنوب منطقه کاهش تنش ادلب را از تروریست‌ها پاکسازی کرد و بقایای آنها را به سمت وادی الضیف و روستای معمر شمشمه تعقیب کرد.

ارتش سوریه روز شنبه چندین روستا و شهرک را در منطقه کاهش تنش ادلب پاکسازی کرده و با فروپاشی صفوف تروریست‌ها به سمت معره النعمان پیشروی کرد.ارتش سوریه پس از آن شنبه شب روستای «معر شمشمه» را هم در جنوب استان ادلب تحت کنترل خود گرفت تا نیروهای دولتی سوریه به مسافتی کم‌تر از 500 متری از شهر معره النعمان رسیده باشند.

خبرگزاری سانا اعلام کرد: «نیروهای دولتی شهرک‌ها و روستاهای کرسیان، معرشمارین، ابوجریف و تقاته در جنوب شرق استان ادلب را پس از نابودی آخرین هسته‌های تروریستم در آنجا تحت کنترل گرفتند تا ارتش پس از وارد آوردن تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی به تروریست‌ها پیشروی جدیدی به سمت شهر معره النعمان حاصل کرده باشد. جایی که بزرگ‌ترین پایگاه تروریست‌های هیئه تحریر الشام است که در وهله نخست از تروریست‌های جبهه النصره محسوب می‌شوند، گروهی که در فهرست گروه‌های تروریستی بین المللی قرار دارد.

شهر معره النعمان در مسیر جاده مواصلاتی میان دمشق پایتخت سوریه و شهر حلب مرکز شمال سوریه است، این شهر قریب به سیصد کیلومتر تا دمشق و هشتاد کیلومتر تا شهر حلب فاصله دارد و از موضع استراتژیک مهم و آب و هوایی معتدل برخوردار است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها