کد خبر: 380430
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۴:۲۰:۴۲
| |

محمدرضا مقدسیان در سانس ویژه فیلم انگل

انگلی که پذیرفت انگل است!

برنامه‌ی اینترنتی نقد فیلم سانس ویژه این هفته به فیلم انگل اختصاص داشت. فیلم سینمایی «انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو محصول سال 2019 کشور کره جنوبی است. بونگ جون-هو یکی از سرشناس‌ترین کارگردان‌های کره است و توانسته جایزه نخل طلای کن و گلدن گلوب 2020 را از آن خود کند.

انگلی که پذیرفت انگل است!
کد خبر: 380430
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ ۱۴:۲۰:۴۲

اعتمادآنلاین| فیلم انگل Parasite داستان اختلاف طبقاتی در کره‌‌ی جنوبی ‌است که مردم زیرزمین نشین و روی زمین را به تصویر می‌کشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در این فیلم یک خانواده فقیر تلاش خود را می‌کنند که شغل پیدا کنند. در سانس ویژه ششم بهمن ماه محمدرضا مقدسیان به همراه امیررضا تجویدی به نقد این اثر پرداخته‌اند.


امیررضا تجویدی منتقد سینما در خصوص فیلمنامه‌ی اثر جدید بونگ جون-هو گفت: «این فیلم‌ساز برخلاف سینمای آسیای شرقی علاقه‌ی زیادی به نوشتن فیلم‌های کلاسیک دارد که بر اثر ساختار سه‌پرده‌ای صاف و مستقیم ساخته می‌شوند اما بسیار فیلم‌های پیچیده و چندلایه‌ای هستند. چندلایگی به این معناست که در فیلم‌های بونگ جون-هو با فیلم‌هایی طرف هستیم که مطابق با الگوهای ژانر شروع می‌شوند و مبتنی بر همان الگوها ادامه پیدا می‌کنند. اما در پرده‌ی سوم که قرار است گره‌گشایی و نتیجه‌گیری اتفاق بی‌افتد، فیلم کشمکش‌ها و بحران‌ها را با یک روابط بسیار شبکه‌ای و پیچیده به اتمام می‌رساند که کاملا از الگوهای ژانر خارج است و ساختار جدیدی را خلق می‌کند.»


امیررضا تجویدی در خصوص تکیه فیلمنامه انگل بر روی عنصر اتفاق اضافه کرد: «بزرگترین مسئله‌ی فیلم تکیه بسیار بسیار زیاد در بخش فیلمنامه بر عنصر اتفاق است. اصولا حادثه‌ی محرک فیلم بر روی اتفاق است.»


امیررضا تجویدی منتقد سینما درباره شخصیت پردازی قصه این فیلم اضافه کرد: «فیلم شخصیت‌هایی که همراه آن است را لایق شخصیت‌ پردازی می‌داند اما شخصیت‌هایی که در قطب مخالف دیدگاه خودش قرار می‌گیرند را لایق شخصیت پردازی نمی‌داند.»


محمدرضا مقدسیان در خصوص فیلم انگل و آثار قبلی بونگ جون-هو اظهار داشت که این فیلم نسبت به فیلم‌های قبلی او دارای ایرادهای بیشتری در فیلمنامه است اما نقطه‌های طلایی بسیاری دارد مانند سکانسی که پدر به عنوان یک انگل پذیرفت که انگل است و مثل یک کرم فرار می‌کرد. همچنین محمدرضا مقدسیان این فیلم برنده‌ی اسکار فیلم‌های غیرانگلیسی زبان معرفی کرد.


امیررضا تجویدی این اثر را مضمون زده خواند اما این فیلم را در اجرا بسیار موفق دانست که بدون لحظه‌ای توقف می‌توان آن را دید.


در پایان محمدرضا مقدسیان به این فیلم فارغ از سایر آثار این کارگردان نمره‌ی 8 و امیررضا تجویدی نمره‌ی 7 را اختصاص داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها