کد خبر: 380772
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۲:۵۰:۰۱
| |

«سید رضا صدرالحسینی»:

معامله قرن، دزدی بزرگ ترامپ برای پیروزی در انتخابات آینده آمریکا است

تحلیلگر مسائل غرب آسیا طرح نافرجام معامله قرن را دزدی بزرگی خواند که ترامپ برای پیروزی در انتخابات آینده آمریکا در حال سوءاستفاده از آن به نفع خود است.

معامله قرن، دزدی بزرگ ترامپ برای پیروزی در انتخابات آینده آمریکا است
کد خبر: 380772
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۹ ۱۲:۵۰:۰۱

اعتمادآنلاین| شب گذشته (سه‌شنبه) هشتم بهمن ماه «دونالد ترامپ» در مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» از طرح به اصطلاح «چشم‌انداز صلح» موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

رئیس جمهور آمریکا این طرح 181 صفحه‌ای را «گامی به سمت صلح» برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»

در همین خصوص «سید رضا صدرالحسینی» تحلیلگر مسائل غرب آسیا، طرح نافرجام معامله قرن را «دزدی بزرگی» خواند که ترامپ برای پیروزی در انتخابات آینده آمریکا در حال سوء استفاده از آن به نفع خود است.

او افزود: شرایط معامله قرن به گونه‌ای بود که حتی وابسته‌ترین افراد به نظام سلطه حتی «ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با آن مخالفت کرد.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا این طرح را به مفهوم پایمال کردن آرمان‌ها و آرزوهای فلسطینی‌ها و شهدای فلسطینی در طول 70 سال گذشته برشمرد و افزود: هیچکدام از جمعیت‌ها، گروه‌ها و دسته‌جات فلسطینی حتی آن جریانی که غیر ایدئولوژیک معرفی می‌شود، نیز با این طرح همراهی و موافقت نکرده و به نظر می‌آید این طرح از ابتدا شکست خورده متولد شده است.

صدرالحسینی با بیان اینکه حتی کشورهایی که باید بخشی از خاک خود را در اختیار سرزمین جدید فلسطین بگذارند مثل اردن با این طرح مخالفت کرده‌اند، عنوان کرد: این طرح صهیونیستی - آمریکایی که توسط «جرد کوشنر» داماد ترامپ در طول 2 سال گذشته آماده شده، طرحی کاملا غیرواقعی، ضد فلسطینی و برای نابودی همه دستاوردهای مقاومت در طول یک دهه گذشته محسوب می‌شود.

او بار دیگر با بیان اینکه این طرحی کاملا تبلیغاتی برای موفقیت طرحی است که ترامپ به دنبالش در انتخابات آینده است، یادآور شد: با توجه به عدم کارآمدی این طرح، حتی بر روی کاغذ امکان بهر‌ه‌بردای ترامپ از این طرح هم وجود ندارد.

کشورهای مرتجع بی خاصیت حاضر در مراسم رونمایی

صدرالحسینی در خصوص حضور سفرای سه کشور عربی امارات، بحرین و عمان در مراسم رونمایی از این طرح نیز گفت: سفرای کشورهایی که در این مراسم رونمایی از طرح حضور به هم رساندند، کشورهای مرتجع بی خاصیتی هستند که به دلیل در باغ سبزهایی که آمریکا به آنها نشان داده که شاید در آینده منطقه نقش دست چندمی به آنها واگذار شود، در این مراسم حضور یافتند، ولی مطمئنا ملت‌های این کشورها نسبت به این مسئله واکنش مناسب نشان خواهند داد.

او با بیان اینکه جریان‌های مقاومت جهادی و مقاومتی در غزه و کرانه باختری و همه فلسطینی‌ها در سراسر کشورهای عربی رسما مخالفت و مقابله خود را با این طرح اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مطمئنا طراحان آن نمی‌توانند این طرح شکست خورده را به نتیجه برسانند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها