کد خبر: 381127
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۹:۲۰:۲۶
| |

روایت بهتاش صناعی‌ها از جذابیت‌ها و پیچیدگی‌های «قصیده گاو سفید»

بهتاش صناعی‌ها، کارگردان سینما، می‌گوید: «قصیده گاو سفید» فیلمی با جذابیت‌ها و پیچیدگی‌های متفاوت‌ در ادامه مسیر «احتمال باران اسیدی» است که برای تاثیرگذاری بر جامعه ساخته شده است.

روایت بهتاش صناعی‌ها از جذابیت‌ها و پیچیدگی‌های «قصیده گاو سفید»
کد خبر: 381127
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۱ ۰۹:۲۰:۲۶

اعتمادآنلاین| بهتاش صناعی‌ها، که در دومین تجربه فیلم‌سازی خود پس از «احتمال باران اسیدی» امسال با یک فیلم جدید در جشنواره سی‌وهشتم فجر حضور دارد، درباره اثر جدیدش در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:‌ حال و هوای فیلم در ادامه مسیر «احتمال باران اسیدی» است ولی این‌بار از منظر قصه، سراغ درام جدی‌تری رفتم و کهن الگوهایی مثل عشق، مرگ، انتقام و تقدیر در آن پررنگ‌تر است و قصه پیچیده‌تر و پرپیچ و خم‌تر روایت می‌شود. درواقع از نظر قصه اگرچه تفاوت‌های زیادی هست به طوری که مخاطب عام‌تری را هم جذب می‌کند اما از نظر فرم روایی، فضا و شخصیت‌پردازی نقاط مشترک زیادی با فیلم قبلی‌ام دارد.

صناعی‌ها با اشاره به این‌که در این مدل فیلم‌سازی خود پخته‌تر شده است، درباره شرکت داشتن فیلمش در این دوره از جشنواره که حاشیه‌هایی هم داشته، گفت:‌ الان در شرایطی هستیم که حال جامعه خیلی خوب نیست و این کار را سخت می‌کند. با این‌حال سال‌هاست که در این مملکت جشنواره برگزار می‌شود و گاهی گرچه شرایط سختی هم حاکم بوده، اما فیلم‌ها در این جشنواره نمایش داده شدند. چون فرصت دیگری نبوده و جشنواره فجر تنها کلکسیون سالانه سینمای ایران برای ما فیلم‌سازان مخصوصا فیلم‌سازان مستقل است که با سرمایه اندک به سختی می‌توانیم فیلم‌های خود را بسازیم.

او افزود: برای فیلم‌سازان مستقل قرار گرفتن در ویترین جشنواره فجر اهمیت دارد، اما ای کاش همه اتفاقات دلخراش اخیر رخ نمی‌داد و حال همه بهتر بود. ولی به هرحال زندگی ادامه دارد و رسالت سینما هم در همین است که مردم را از سختی‌ها دور کند.

وی با اشاره به استقبال مردم از بلیت‌فروشی جشنواره گفت: امیدوارم فیلم‌های ما در جشنواره فجر امسال اندکی حال مردم را بهتر کند، ضمن این‌که به نظر تمام کسانی که نمی‌خواهند به جشنواره بیایند یا آن را تحریم کردند، احترام می‌گذارم.

بهتاش صناعی‌ها درباره این‌که آیا پس از جشنواره برای اکران داخلی فیلمش برنامه‌ریزی می‌کند یا در تدارک حضور در جشنواره‌های خارجی خواهد بود، اظهار کرد: طبیعی این است که فیلم مسیر بین‌المللی را هم طی کند تا ببینیم چه شانس‌هایی برایش می توانیم متصور باشیم، ولی اصولا دوست ندارم اکران فیلم به تاخیر بیفتد آن هم با این تفکر که در جشنواره‌های خارجی باشد چون هدفم از ساخت این فیلم تاثیرگذاری بر جامعه بوده و دوست دارم اولین جایی که نمایش داده می‌شود کشور خودمان باشد.

مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پورئوفی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران اصلی فیلم «قصیده گاو سفید» هستند که روز شنبه 12 بهمن و در اولین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت برای اهالی رسانه به نمایش درمی‌آید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها