کد خبر: 381509
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۲۰:۴۲:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از نشست خبری فیلم «قصیده گاو سفید»:

تابو برای شکستن است

در اولین روز سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر نشست فیلم «قصیده گاو سفید» با اجرای محمود گبرلو برگزار شد. در این نشست سوالات به صورت مکتوب و توسط محمود گبرلو خوانده شد و عوامل فیلم به سوالات پاسخ دادند.

تابو برای شکستن است
کد خبر: 381509
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ۲۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در اولین روز سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر نشست فیلم «قصیده گاو سفید» با اجرای محمود گبرلو برگزار شد. در این نشست سوالات به صورت مکتوب و توسط محمود گبرلو خوانده شد و عوامل فیلم به سوالات پاسخ دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، این نشست با حضور عوامل فیلم؛ بهتاش صناعی‌ها (کارگردان)، مریم مقدم (نویسنده و بازیگر)، امین جعفری (مدیر فیلمبرداری)، مهرداد کوروش‌نیا (نویسنده)، غلامرضا موسوی (تهیه‌کننده)، علیرضا ثانی‌فر، آروین پوررئوفی و پوریا رحیمی سام (بازیگران فیلم) و رضا درستکار (منتقد) برگزار شد.

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده فیلم «قصیده گاو سفید»، در ابتدای این برنامه گفت: «این فیلم یکی از آرام‌ترین تولیدات من در طی این سال‌ها بود.»

رضا درستکار، منتقد سینما، هم در رابطه با این فیلم گفت: «در رسانه‌هایمان یاد داده‌ایم که فیلم‌ها را تخریب کنند، ما نقد را بلد نیستیم و گاهی اوقات هم مانند بولدوزر از روی فیلم رد می‌شوند.

او ادامه داد: «بسیار سخت است فیلمی را دوست داشته باشید و بخواهید در رابطه با آن حرف بزنید. این فیلم جامعه ما را نشان می‌دهد و این اعدام ناخواسته‌ای که در فیلم اتفاق افتاده، مثل همین هواپیمایی است که سقوط کرده. شخصیت‌های تمیز و مثبتی در این فیلم وجود دارند. فیلم در تلاش است که دمای جامعه را پیدا کند.»

در ادامه این نشست بهتاش صناعی‌ها به این سوال که گاو سفید در فیلم استعاره از چیست، این‌طور پاسخ داد: «گاو یک انتخاب استعاری و سمبلیک است و وقتی کارگردانی از استعاره‌ استفاده می‌کند شاید جذاب نباشد که دلیلش را بگوید، اما شاید اشاره به قربانی داستان ما داشته باشد.»

صناعی‌ها در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم برداشتی از یک موضوع واقعی است، گفت: «پرونده‌های مختلفی در کشور ما بعد و قبل انقلاب اتفاق افتاده که قضاوت آنها اشتباه بوده و مشخصاً به یک پرونده خاص اشاره ندارد.»

مریم مقدم بازیگر و نویسنده فیلم در پاسخ به سوالی درباره شخصیتی که در فیلم «قصیده گاو سفید» ایفا کرد، گفت: «مینای فیلم زنی است که سختی زیادی می‌کشد و در عین حال امید به زندگی را از دست نمی‌دهد و عاشق می‌شود.»

صناعی‌فر در رابطه با ایرانی نبودن شخصیت زن فیلم با بازی مریم مقدم و اینکه یک مرد را اینگونه به خانه‌اش راه می‌دهد، پاسخ داد: «با ایرانی نبودن شخصیت مینا اصلاً موافق نیستم. اتفاقاً به شدت شخصیت یک زن ایرانی است.»

علیرضا ثانی‌فر، بازیگر فیلم، و عده‌ای از خبرنگاران در خصوص این سوال که خبرنگار فارس آن را پرسید اصرار کردند در جمع رأی‌گیری شود، اما این اتفاق نیفتاد.

صناعی‌ها در رابطه با بازی شهاب حسینی به جای علیرصا ثانی‌فر گفت: «شهاب حسینی برای این نقش در ذهنم بود ولی این اتفاق نیفتاد. علیرضا ثانی‌فر از خیلی قبل در ذهن من برای این نقش بود و به نظرم انتخاب درستی بود.»

مریم مقدم در پاسخ به خبرنگاری که پرسید این فیلم یک فیلم هالیوودی است یا فیلم ایرانی؟ و زن چگونه مرد نامحرم را در خانه‌اش راه می‌دهد و تابو‌ها را می‌شکند (با اشاره به یکی از صحنه‌های فیلم) پاسخ داد که این فیلم ایرانی است و تابو، برای شکستن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها