کد خبر: 381591
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۰:۳۶:۰۱
| |

شیوع بیماری کرونا در بندرشهید رجایی تکذیب شد

خبری مبنی‌بر شیوع بیماری کرونا در بندر شهید رجایی که مدتی در فضای مجازی منتشر شده بود، توسط روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تکذیب شد.

شیوع بیماری کرونا در بندرشهید رجایی تکذیب شد
کد خبر: 381591
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۳ ۱۰:۳۶:۰۱

اعتمادآنلاین| خبری با عنوان ابتلای ملوانان چینی یکی از شناورهای حاضر در بندر شهید رجایی به ویروس کرونا و انتقال آن به دیگر افراد مدتی است که در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد و اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان آن را کذب دانست.

در این راستا روز یکشنبه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم با حضور در مبادی ورودی‌ بنادر استان، به صورت شبانه‌روز روند تب‌سنجی و کنترل سلامت اتباع کشورهای مختلف را انجام می‌دهد و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بنادر مشاهده نشده است.

اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های قانونی را برای برخورد با انتشار دهندگان این اخبار کذب در فضای مجازی انجام می‌دهد.

دسامبر 2019، خوشه‌ای از موارد عفونت شدید تنفسی در شهر «ووهان» چین گزارش شد. در ابتدا بر اساس مشاهدات اینگونه به نظر می‌رسید که برخی از بیماران تاریخچه حضور یا کار در بازار عمده فروش ماهی و غذاهای دریایی را دارند. بازار مذکور بلافاصله در روز اول ژانویه 2020 تعطیل شد و اقدامات سلامت محیط و گندزدایی در آنجا به طور کامل به انجام رسید.

چند روز بعد پس از رد تشخیص آنفلوانزای فصلی، آنفلوانزای پرندگان، آدنوویروس، کرونا ویروس سارس، کرونا ویروس مرس و دیگر عوامل بیماری زا، مشخص شد در 9 ژانویه 2020 ویروسی به عنوان عامل بیماری در 15 مورد از 59 بیمار بستری اعلام و باعث نگرانی زیادی شد.

کرونا ویروس جدید که 70 درصد قرابت ژنتیکی با سارس دارد و در زیرگونه Sarbecovirus است. در حال حاضر این ویروس به اختصار 2019-nCoV نامگذاری موقت شده است تا اطلاعات بیشتر به دست بیاید.

در 11 ژانویه 2020 نخستین مورد مرگ ناشی از این ویروس در چین گزارش شد و گزارش موارد مثبت نیز از کشورهای دیگر و انتقال فرد به فرد به کادر درمانی نیز شرایط را پیچیده‌تر کرد.

حالا با گسترش این ویروس به 26 کشور دیگر دنیا، سازمان بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده در ارتباط با کرونا ویروس اعلام کرده است و این به معنای خطرناک بودن شیوع این بیماری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها