کد خبر: 381951
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۴:۴۳:۱۵
| |

علاوی: تظاهرات‌کنندگان فتیله آشوب و اختلاف را خاموش کنند

نخست‌وزیر مکلف عراق از تظاهرات‌کنندگان کشورش خواست از درگیری و اختلافات دوری گزیده و به مفسدان فرصت ندهند عقربه‌های ساعت را به عقب برگردانند.

علاوی: تظاهرات‌کنندگان فتیله آشوب و اختلاف را خاموش کنند
کد خبر: 381951
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۴ ۱۴:۴۳:۱۵

اعتمادآنلاین| محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف عراق در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: تظاهرات ملت عراق در مخالفتش با اکثریت طبقه سیاسی که کشور را به این سطح از بدبختی رسانده نتایج چشمگیری به همراه داشته است. مهمترین این دستاوردها تدوین قانون جدید انتخابات، ماهیت جدید کمیسیون انتخابات و کنار زدن نامزدهای احزاب برای برعهده گرفتن پست نخست وزیری است.

او افزود: در پی این مساله، گروهی از نمایندگان مستقل در پارلمان که تعدادشان حدود 170 تن می‌شد به خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان پاسخ دادند و نام پنج نامزد که اسامی و تصاویرشان در میادین اعتراضات در عراق مطرح شده بود را برگزیدند. این نمایندگان مستقل پس از برخی سوال و جواب‌ها از میان این پنج تن با اکثریت آرا محمد توفیق علاوی را برگزیدند و به حق، محمد علاوی نماینده‌ای از جانب تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز بود.

نخست وزیر مکلف اشاره کرد: ترسناک‌ترین چیزی که فسادان از آن ترس دارند پایان تقسیم‌بندی و سهمیه بندی سیاسی است و آنها می‌ترسند دیگر نتوانند دزدی کنند؛ لذا به دنبال اشاعه آشوب و تنش و تفرقه میان تظاهرات‌کنندگان هستند، از این منبر از تمام تظاهرات‌کنندگان می‌خواهم فتیله آشوب و اختلاف را خاموش کنند و به فاسدان اجازه ندهند عقربه‌های ساعت را به عقب بازگردانند.

علاوی همچنین خاطرنشان کرد: ما تنها با روحیه برادری، محبت و همکاری می‌توانیم کشورمان را نجات دهیم و شکوفایی، رشد و توسعه آن را محقق کنیم و اگر خلاف آن عمل و از آنها چشم‌پوشی کنیم کشورمان به سمت سراشیبی و سقوط سوق خواهد یافت و روحیه اختلاف، درگیری و تفرقه گسترش پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها