کد خبر: 382070
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

حمید درخشان، مربی پیشین باشگاه پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تفکر مربیان نتیجه دربی را مشخص می‌کند/ برای پیروزی در دربی باید ریسک کرد/ غیبت شجاع خلیل‌زاده تاثیری بر روند تیمی پرسپولیس نمی‌گذارد/ جنجال بازیکنان باعث زیبایی دربی نمی‌شود/ هیچ بازیکنی به خاطر اعتراض به داور جایزه نگرفته است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: شرایط دربی با دیگر بازی‌های لیگ متفاوت است و باید این واقعیت را قبول کنیم. به نظر من تیمی دربی را با پیروزی به پایان می‌برد که از نظر روحی و روانی آماده باشد.

تفکر مربیان نتیجه دربی را مشخص می‌کند/ برای پیروزی در دربی باید ریسک کرد/ غیبت شجاع خلیل‌زاده تاثیری بر روند تیمی پرسپولیس نمی‌گذارد/ جنجال بازیکنان باعث زیبایی دربی نمی‌شود/ هیچ بازیکنی به خاطر اعتراض به داور جایزه نگرفته است
کد خبر: 382070
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نود و یکمین دربی پایتخت پنجشنبه این هفته در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر میزبان استقلال رده چهارمی است. این 2 تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که بازی قبلی خود را در لیگ برتر با پیروزی به پایان رسانده‌ و با روحیه‌ای بالا گام به این دیدار حساس گذاشته‌اند ( بیشتر بخوانیم ).

شاگردان یحیی گل‌محمدی هفته گذشته در آبادان، صنعت نفت را با گل احمد نوراللهی شکست دادند و استقلال هم در تهران، نفت مسجدسلیمان را با گل‌های مهدی قائدی و ارسلان مطهری از پیش رو برداشت.

هرچند برخی از کارشناسان می‌گویند این بازی هم مانند دیگر بازی‌های لیگ برتر تنها سه امتیاز دارد و دلیلی برای حساسیت روی این دیدار وجود ندارد؛ اما یکی از پیشکسوتان پرسپولیس معتقد است دربی تفاوت بسیاری با دیگر دیدارها دارد و حساسیت زیادی در آن وجود دارد. او البته امیدوار است این حساسیت تاثیری بر روند بازی نگذارد و بازیکنان در زمین، ‌بازی خودشان را انجام دهند و از بروز حاشیه جلوگیری کنند.

پرسپولیس بهتر از استقلال است

حمید درخشان مربی پیشین باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره دیدار پرسپولیس و استقلال در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران گفت: پرسپولیس و استقلال شرایط خوبی در جدول دارند و بازیکنان هر 2 تیم هم در بهترین فرم خودشان هستند. هرچند معتقدم پرسپولیس تیم کامل‌تری است و دلیل آن هم داشتن بازیکنان باتجربه است که چند سالی است کنار هم بازی می‌کنند. همین موضوع باعث شده دست یحیی گل‌محمدی روی نیمکت باز باشد و در هر پست حداقل 2 بازیکن باکیفیت در اختیار داشته باشد.

درخشان در ادامه به تفکر یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی اشاره کرد و گفت: تفکرات مربیان می‌تواند نتیجه بازی را مشخص کند. آنها تاثیر مستقیمی در بهتر شدن این بازی دارند و باید بکوشند تا با شجاعت و دلیری پای در این دیدار حساس بگذارند. البته جوانی گل‌محمدی و مجیدی، ما را به ریسک‌پذیری آنها امیدوار می‌کند.

این مربی پیشین باشگاه پرسپولیس درباره غیبت شجاع خلیل‌زاده در این بازی گفت: فکر نمی‌کنم غیبت شجاع تاثیر زیادی بر شیوه بازی پرسپولیس بگذارد. محمد کنعانی‌زادگان بازیکن خوبی است. او در تیم ملی هم بازی می‌کند و می‌تواند جای خلیل‌زاده را در دربی پر کند. ضمن اینکه نبودن شیخ دیاباته می‌تواند به نفع پرسپولیس باشد.

دربی با دیگر دیدارها متفاوت است

او درباره تفاوت دربی با دیگر بازی‌های لیگ گفت: شرایط دربی با دیگر بازی‌های لیگ متفاوت است و باید این واقعیت را قبول کنیم. به نظر من تیمی دربی را با پیروزی به پایان می‌برد که از نظر روحی و روانی آماده باشد. ضمن اینکه مربیان هم باید ریسک‌پذیر باشند و با جرات بیشتری تیم‌شان را راهی میدان کنند. این تنها راه برتری در این بازی است ( بیشتر بخوانیم ).

او درباره حواشی دربی و جنجال‌های این بازی گفت: امیدوارم به تماشای یک دربی جذاب و بی‌حاشیه بنشینیم. بازیکنان هر 2 تیم باید بدانند کیفیت بازی به حواشی و جنجال‌های آن نیست بلکه به شیوه بازی و حمله‌های متعدد روی دروازه حریف است. این بازی وقتی زیبا می‌شود که بازیکنان در زمین با آرامش حضور پیدا کنند و یک بازی روان و زیبا به نمایش بگذارند. بدین ترتیب هواداران هم بازی خوبی خواهند دید.

درخشان ادامه داد: دربی به‌ خودی‌ خود حساس است، اما این حساسیت به ‌قدری نیست که بخواهد بازی را به جنجال بکشاند. ضمن اینکه بخشی از این حساسیت به خود بازیکنان مربوط می‌شود. آنها بازیکنانی حرفه‌ای هستند، پس باید در زمین‌ بازی هم حرفه‌ای رفتار کنند. به‌ جای درگیری با بازیکنان حریف و داور مسابقه، باید بکوشند تا بازی خوبی به نمایش بگذارند. هیچ بازیکنی به خاطر اعتراض به داور جایزه نگرفته است ( بیشتر بخوانیم ).

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره تاثیرگذارترین بازیکن این بازی هم گفت: فوتبال یک بازی گروهی است و یک بازیکن به تنهایی نمی‌تواند درون زمین موفق باشد. همه بازیکنان با هم می‌توانند در موفقیت یا ناکامی یک تیم نقش داشته باشند. امیدوارم تمام بازیکنان پرسپولیس در این بازی تلاش کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها