کد خبر: 382212
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

غول‌های اینترنتی برای مبارزه با «کرونا» به کمک سازمان جهانی بهداشت شتافتند

برخی از موتور‌های جستجوی اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند برای مبارزه با ویروس مهلک کرونا، با سازمان جهانی بهداشت همکاری می‌کنند.

غول‌های اینترنتی برای مبارزه با «کرونا» به کمک سازمان جهانی بهداشت شتافتند
کد خبر: 382212
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۵ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: با غول‌های اینترنتی جهان وارد همکاری شده است تا با اطلاعات نادرستی که درباره گسترش ویروس کرونا در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، مبارزه کند.

بر این اساس، شرکت‌هایی همچون گوگل موافقت کرده‌اند اخبار و اطلاعات این سازمان را در صدر نتایج جستجوی خود قرار دهند تا به این ترتیب افرادی که در حال جستجو برای یافتن اطلاعاتی درباره ویروس کرونا هستند، در سریع‌ترین زمان به اطلاعات درست و معتبر دست یابند.

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت توئیتر، فیس‌بوک، تنسنت و تیک‌تاک نیز موافقت کرده‌اند در این پروژه همکاری داشته باشند و تدابیری را برای محدودکردن گسترش تبلیغات و اطلاعات نادرست به اجرا بگذارند.

ویروس کرونا در چین که شیوع آن نخستین بار در 5 ژانویه (پانزدهم دی) از سوی مقامات این کشور گزارش شد، تاکنون دست‌کم 20400 نفر را در این کشور آلوده کرده و از این تعداد نیز جان دست‌کم 425 نفر را گرفته است.

در خارج از مرز‌های چین نیز اولین مرگ در فیلیپین و دومین مرگ در هنگ‌کنگ گزارش شده است. قربانی این ویروس در فیلیپین مردی 44 ساله و ساکن شهر ووهان چین بوده است. در هنگ‌کنگ نیز یکی از ساکنان 39 ساله این شهر که پیش از این سفری به ووهان داشته، درگذشته است.

در خارج از چین دست‌کم 171 نفر در 24 کشور و منطقه مختلف به این ویروس آلوده شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها