کد خبر: 382433
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۵:۴۴:۳۲
| |

متحد نتانیاهو: طرح «کوشنر» باعث تعویق الحاق کرانه باختری شده است

یکی از متحدان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: درج الحاق کرانه باختری در معامله قرن که با انتقادات تندی در جهان مواجه شد، مانع از اقدام دولت این رژیم در این خصوص در آستانه انتخابات خواهد شد.

متحد نتانیاهو: طرح «کوشنر» باعث تعویق الحاق کرانه باختری شده است
کد خبر: 382433
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۶ ۱۵:۴۴:۳۲

اعتمادآنلاین| «دیوید الحیانی» رئیس شورای شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و متحد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای صلح میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، الحیانی روز چهارشنبه به واشنگتن پست گفت: «[جرد] کوشنر [داماد رئیس‌جمهور آمریکا] چاقویی برداست و آن را به کمر نتانیاهو زد. کوشنر نخست‌وزیر را گمراه کرد. او همه را گمراه کرد. او می‌دانست که نتانیاهو از مدت‌ها پیش قصد دارد حاکمیت [رژیم صهیونیستی] بر دره اردن و شمال بحرالمیت را اعلام کند. او بارها این را طی یک سال اخیر اعلام کرده بود. افراد متشخص این‌طور [مانند کوشنر] رفتار نمی‌کنند».

الحیانی درخصوص متوقف شدن موقتی این الحاق در نتیجه رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد. این در حالی است که نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات پیش رو در سرزمین‌های اشغالی قصد داشت الحاق کرانه باختری را دستاویزی برای پیروزی خود قرار دهد.

رونمایی از این طرح که الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را نیز دربر دارد، انتقادات تند فلسطینی‌ها و رد آن از سوی «اتحادیه عرب» را به‌دنبال داشت. سازمان همکاری اسلامی نیز در «جده» مقر خود در غرب عربستان در جلسه‌ای فوق‌العاده، طرح صلح آمریکا برای فلسطین را به بحث گذاشت و آن را رد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها