کد خبر: 383134
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۴:۴۳:۴۶
| |

علی سلطانپور، مدیر آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه‌برداری:

تراز دریاچه ارومیه نسبت به دی‌ماه سال گذشته 60 سانتیمتر افزایش یافت

مدیر آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه‌برداری اعلام کرد: تراز دریاچه ارومیه نسبت به دی‌ماه سال گذشته 60 سانتیمتر افزایش یافت.

تراز دریاچه ارومیه نسبت به دی‌ماه سال گذشته 60 سانتیمتر افزایش یافت
کد خبر: 383134
|
۱۳۹۸/۱۱/۱۹ ۱۴:۴۳:۴۶

اعتمادآنلاین| علی سلطانپور، مدیر آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه‌برداری، گفت: نگاهی به تغییرات تراز دریاچه ارومیه در بازه سی ساله گذشته حاکی از افزایش قابل ملاحظه تراز این دریاچه در سال 1374، است. پس از آن تراز این دریاچه رو به کاهش گذاشته؛ به‌طوری‌که تا سال 1397 تراز این دریاچه به میزان 8 متر کاهش یافت.

مدیر آبنگاری و امور جزرومدی سازمان نقشه‌برداری گفت: طی زمستان 1397 و بهار 1398 بواسطه افزایش بارندگی و آب ورودی به دریاچه، تراز دریاچه با سرعت زیادی افزایش یافت؛ به‌طوری‌که در طی چند ماه تراز دریاچه بیش از یک متر افزایش یافته و امید زیادی را در راستای احیای این دریاچه ایجاد نمود. اطلاعات بدست آمده از دادههای ماهواره‌های ارتفاع سنجی نشان می‌دهد که تراز دریاچه ارومیه در ابتدای دی‌ماه سال 1398 نسبت به سال گذشته 60 سانتیمتر افزایش داشته است.

علی سلطانپور در پایان گفت: این افزایش تراز با داده‌های ارائه شده توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه مطابقت داشته و در نتیجه معادل دو میلیارد مترمکعب افزایش آب برآورد می‌شود. البته این دریاچه هنوز با روزهای خوب خود فاصله زیادی دارد.

دریاچه ارومیه

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان نقشه برداری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها