کد خبر: 383187
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مشارکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، نماد وحدت و انسجام ملی در مقابله با جنگ اقتصادی آمریکاست/ نباید به بهانه انتخابات مجلس از وضعیت معیشتی مردم غفلت کنیم/ در کنار نظارت شورای نگهبان، شرایط حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات فراهم شود/ اولویت اقتصادی ما تقویت

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه در آستانه چند اتفاق مهم قرار داریم که نباید از آنها غافل شویم، گفت: راهپیمایی 22 بهمن به عنوان نماد وحدت و انسجام ملی در مقابل آمریکا، انتخابات مجلس یازدهم و توجه به وضعیت معیشتی مردم در آستانه شب عید از عمده مواردی است که نباید از آنها در این شرایط غفلت کنیم.

مشارکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن، نماد وحدت و انسجام ملی در مقابله با جنگ اقتصادی آمریکاست/ نباید به بهانه انتخابات مجلس از وضعیت معیشتی مردم غفلت کنیم/ در کنار نظارت شورای نگهبان، شرایط حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات فراهم شود/ اولویت اقتصادی ما تقویت
کد خبر: 383187
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علاوه بر نزدیک شدن به سال نو و راه افتادن موج تورمی بازار شب عید، در آستانه راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس یازدهم قرار داریم. سه اتفاقی که هر یک به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردارند. ضمن اینکه علی ربیعی، سخنگوی دولت، انقلاب را یک انقلاب انتخاباتی خوانده است (بیشتر بخوانیم) .

اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن برای نظام به حدی زیاد است که سران سه قوه در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی، به حضور مردم در این مراسم به عنوان نماد وحدت و انسجام ملی و مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی از سوی دولت آمریکا تاکید کرده‌اند (بیشتر بخوانیم) .

البته معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، نیز علاوه بر این مورد، بر ضرورت حضور مردم و احزاب در انتخابات پیش رو و توجه به وضعیت معیشتی مردم و بالا بردن قدرت خرید آنها تاکید کرده است. همچنین روح‌الله حضرت‌پور، نماینده مردم ارومیه، هم به اعتمادآنلاین گفته است: «نباید همه سرگرم انتخابات شویم و از امور مردم غفلت کنیم.» (بیشتر بخوانیم)

معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به اینکه در آستانه 2 اتفاق مهم قرار داریم و نباید از هیچ یک از آنها غفلت کنیم، گفت: راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس یازدهم را پیش رو داریم که نباید هیچ یک از آنها را نادیده بگیریم. سران قوا هم در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی بر ضرورت مشارکت در راهپیمایی این روز مهم توسط همه آحاد جامعه تاکید کرده‌اند.

نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد: در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بر مشارکت همه مردم در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه به مثابه نماد وحدت و انسجام ملی و مشارکت عمومی در مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی از سوی دولت آمریکا به عنوان یک اولویت تاکید شده است.

لازم است همه جریانات سیاسی در انتخابات پیش رو مشارکت فعال داشته باشند

آقاپور علیشاهی توضیح داد: علاوه بر راهپیمایی 22 بهمن، در آستانه برگزاری انتخابات مجلس یازدهم هستیم که از اهمیت بالایی برخوردار است. پس ضروری است همه احزاب و جریانات سیاسی در انتخابات پیش رو مشارکت فعال داشته باشند (بیشتر بخوانیم) .

او اضافه کرد: شایسته است که احزاب با هر گرایش و سلیقه سیاسی در انتخابات شرکت کنند و مردم را برای مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی دعوت کنند.

مردم سلیقه سیاسی خود را در انتخابات ببینند پای صندوق‌های رأی می‌آیند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: البته در کنار محدودیت‌های ایجادشده برای برخی جریانات سیاسی و نظارت شورای نگهبان، باید شرایطی فراهم شود که حضور در انتخابات برای همه سلایق سیاسی امکان‌پذیر باشد. مردم هم اگر سلیقه سیاسی و گزینه‌های مد نظر خود را به عنوان نامزد انتخاباتی ببینند، قطعاً در انتخابات مشارکت فعال خواهند داشت.

قدرت خرید خانوار بالا نرود تولیدکننده و سیستم بانکی هم متضرر می‌شوند

آقاپور در عین حال به مساله معیشت مردم در آستانه سال نو به عنوان اولویت اقتصادی این روزها اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی اقتصادی، اولویت اصلی تقویت قدرت خرید خانوارهاست؛ چراکه اگر نتوانیم قدرت خرید خانوارها را افزایش دهیم، هم تولیدکنندگان و هم سیستم بانکی ما دچار مشکل می‌شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس برای افزایش قدرت خرید خانوارها پیشنهاد داد: قدرت خرید مردم را با پرداخت پاداش و عیدی شب عید تا حدی می‌توان افزایش داد. ضمن اینکه با بخشودگی مالیاتی و همچنین تنفس برای پرداخت وام‌ها و تسهیلات هم می‌توان به واحدهای تولیدی کمک کرد.

نماینده مردم شبستر در مجلس توضیح داد: اگرچه اقداماتی برای تامین کالاهای ضروری مردم در ماه پایانی سال انجام شده، اما لازم است امنیت و ثبات نسبی که به بازار تزریق شده ادامه یابد و با افزایش نظارت و کنترل بازار، مراقب تقاضای مازاد و تورم روانی شب عید باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: با نظارت بر قیمت کالاها و کنترل بازار و پرداخت کمک‌معیشتی می‌توان تا حدی این وضعیت را سروسامان داد و قدرت خرید مردم را بالا برد. بنابراین معتقدم در شرایط فعلی، بازار نیاز به تزریق مالی دارد و باید به هر شکل ممکن این تزریق انجام شود تا قدرت خرید خانوارها بالا برود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها