کد خبر: 383449
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گزارشی متفاوت از ووهان چین: به جز سلامتی همه چیز موجود است

یک دانشجوی لبنانی از آخرین وضعیت شهر ووهان، مرکز اصلی شیوع کرونا ویروس در جهان، گزارشی برای دنیا تهیه و ارسال کرد.

گزارشی متفاوت از ووهان چین: به جز سلامتی همه چیز موجود است
کد خبر: 383449
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک دانشجوی لبنانی از آخرین وضعیت شهر ووهان، مرکز اصلی شیوع کرونا ویروس در جهان، گزارشی برای دنیا تهیه و ارسال کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، ادهم السید که گزارش‌هایش در رسانه‌های مختلف عربی منتشر شده خود را دانشجوی لبنانی ساکن شهر ووهان اعلام کرده و در گزارشش از این شهر ویروس‌زده می‌گوید:

«من جنگ‌های 33روزه در سال 2006 و جنگ سوریه در سال 2015 را به چشم دیده‌ام، ما در آن زمان منتظر وقوع حملات هوایی بودیم و به همین دلیل همواره برای مقابله با این خطرات خود را آماده می‌کردیم؛ با آغاز جنگ سعی می‌کردیم مواد غذایی و سوخت جمع‌آوری کنیم، البته برخی از محتکران هم دنبال سوداگری بودند؛ در واقع شهر کاملاً شبیه شهر اشباح می‌شد.

اما در ووهان جنگ از نوع دیگری است؛ این جنگ سخت‌تر از جنگ‌های قبلی‌ای است که من از سر گذرانده‌ام. در آن جنگ‌ها می‌دانستیم دقیقاً دشمن ما چه کسی است، اما در ووهان هر جنبنده‌ای می‌تواند حامل ویروس باشد. اوضاع به گونه‌ای رقم خورده که گویی بهترین راهکار برای فائق آمدن بر این نگرانی و وحشت، نشستن در یک اتاق و قطع رابطه با هر جانداری است.

در ووهان با اینکه شهر درگیر یک جنگ سخت است، دولت امور را با قدرت در قبضه خود نگه داشته، هیچ کمبودی در کالاهای خوراکی اساسی به چشم نمی‌خورد، خبری از احتکار نیست و کالایی هم گران نشده. همچنین موسسات تجاربی بزرگ فعالیت خود را تقریباً به صورت طبیعی دنبال می‌کنند، مواد غذایی هم تامین است و روزانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

من به عنوان یک دانشجوی خارجی هرگز خود را در این شرایط غریبه احساس نکرده‌ام؛ دانشگاه روزانه از طریق ارسال دستور‌العمل‌ها یا به واسطه دفتر امور دانشجویان و مسئولان بخش‌ها و حتی مسئولان خوابگاه با ما در ارتباط است. به‌علاوه وقتی ماسک در شهر کمیاب شد بین ما ماسک توزیع کردند. برخی از دانشگاه‌ها هم غذا و دیگر نیازهای دانشجویان را به محل سکونت آنها می‌رسانند تا سلامت همه حفظ شود.

مدام از ما خواسته می‌شود فقط در مواقع ضروری از منزل خارج شویم و در حال حاضر فقط برای خرید غذا بیرون می‌رویم، به ساکنان شهر هم دستور داده شده است بدون ماسک از خانه خارج نشوند.

در ووهان هیچ چیز طبیعی نیست. شهر شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد. در شهری که پنج سال است در آن زندگی می‌کنم اوضاع متفاوتی به وجود آمده. امروز شهر غمگین است و برای بقای بشریت می‌جنگند؛ گویی به تماشای یک فیلم نشسته‌ایم، اما این بار بازیگران آن کاملاً واقعی‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها