کد خبر: 383471
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

گران‌ترین ساختمان‌هایی که در آمریکا ساخته شده کدام‌اند؟/ مرکز تجارت جهانی آمریکا با هزینه 3.8 میلیارد دلاری گران‌ترین ساختمان آمریکاست

ساختمان‌های زیادی در سراسر جهان ساخته شده که هزینه‌های گزافی صرف احداث آنها شده است. ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی آمریکا، هتل وین، پالازو، بانک آمریکا، برج نیویورک تایمز، پورشه دیزاین، بیمارستان راش، کامکست سنتر، میلنیوم و برج ترامپ گران‌ترین ساختمان‌های آمریکا هستند.

گران‌ترین ساختمان‌هایی که در آمریکا ساخته شده کدام‌اند؟/ مرکز تجارت جهانی آمریکا با هزینه 3.8 میلیارد دلاری گران‌ترین ساختمان آمریکاست
کد خبر: 383471
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- آمریکا جایی است که ساختمان‌های بزرگ و گران زیادی در آن ساخته شده است. آمریکایی‌ها حاضرند پول زیادی بابت ساخت بلندترین و عجیب‌ترین ساختمان‌ها خرج کنند. اگر از این ساختمان‌ها دیدن کنید (البته به شرطی که بتوانید از نگهبانی رد شوید)، می‌بینید که میلیون‌ها و در مواردی نیز میلیاردها دلار خرج این ساختمان‌های عظیم شده است.

اعتمادآنلاین، به نقل از «the richest»، گران‌ترین ساختمان‌هایی را که تاکنون در آمریکا ساخته شده‌ معرفی می‌کند.

1- مرکز تجارت جهانی

3.8 میلیارد دلار

مرکز تجارت جهانی

این ساختمان را با برج‌های دوقلویی که در 11 سپتامبر تخریب شد اشتباه نگیرید. این ساختمان‌ شبیه آن برج‌هاست، اما در نیویورک واقع شده است. ساخت این برج در سال 2006 آغاز شد و طراحی آن را دیوید چایلدز (David Childs) بر عهده گرفت. پروژه در سال 2014 به پایان رسید که حدود 3.8 میلیارد دلار هزینه ساخت آن شد. این ساختمان در حال حاضر بلندترین برج آمریکا به شمار می‌رود و 104 طبقه دارد.

2- وین لاس‌‌وگاس

2.7 میلیارد دلار

هتل وین

هتل وین لاس‌وگاس (Wynn Las Vegas) هفتمین هتل بزرگ جهان است. این ساختمان 45 طبقه و 2 هزار و 716 اتاق دارد. این هتل که با بودجه 2.7 میلیاردی ساخته شده دارای یک مرکز خرید، سالن تئاتر، زمین گلف و مرکز همایش‌هاست.

3- پالازو

1.9 میلیارد دلار

پالازو

اگر به لاس‌وگاس بروید، قطعاً یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های آمریکا یعنی پالازو (Palazzo) را می‌بینید. این هتل مجلل به خاطر نمای زیبایش بارها صحنه فیلمبرداری فیلم‌هایی چون اوشن و چرخ بخت بوده است. شروع ساخت این ساختمان به سال 2004 بازمی‌گردد و با هزینه 1.9 میلیارد دلاری در سال 2007 تکمیل شد. پالازو بعد از هتل مالزی، دومین هتل بزرگ دنیاست.

4- برج بانک آمریکا

یک میلیارد دلار

بانک آمریکا

این ساختمان در نیویورک قرار دارد که در سال 2004 کار ساخت آن را شروع کردند و طوری طراحی شده که دوستدار محیط‌زیست باشد. ساختمان بانک آمریکا ویژگی‌هایی چون عایق شیشه‌ای و سیستم خودکار تضعیف نور دارد. این ساختمان در سال 2009 تکمیل شد و چهارمین ساختمان بلند آمریکا لقب گرفت.

5- برج نیویورک تایمز

850 میلیون دلار

برج نیویورک تایمز

دفتر روزنامه نیویورک تایمز در این برج قرار دارد. ساخت این ساختمان از سال 2003 شروع شد و تا 2007 ادامه داشت. این سازه 52 طبقه‌ای را گروه معماری اف‌ایکس فول (Fxfowle) طراحی کردند و سپس شرکت ساختمانی AMEC کار ساخت آن را بر عهده گرفت. یکی از ویژگی‌های جالب این ساختمان وجود فضای سبز در طبقات و پشت‌بام است. برج نیویورک تایمز به خاطر طراحی منحصر به فردی که دارد در سال 2009 برنده جایزه انجمن معماران آمریکا شد.

6- برج پورشه دیزاین

560 میلیون دلار

برج پورشه

برج پورشه دیزاین (Porsche Design Tower) در سانی آیلز بیچ ایالت فلوریدا واقع شده و کار ساخت آن از سال 2014 آغاز شد. این برج که طراحی آن را سیگر سوآرز بر عهده داشت در سال 2017 تکمیل شد. هزینه ساخت برج پورشه حدود 560 میلیون دلار بود که ویژگی‌های جالبی چون سیستم پارکینگ ASP (پارک خودکار) و سیستم چندطبقه خودکار برای کاهش انباشتگی خودروها دارد. ساکنان این برج می‌توانند ماشین خود را با آسانسور به خانه‌شان ببرند.

7- برج بیمارستان راش

500 میلیون دلار

بیمارستان راش

برج بیمارستان راش (Rush Hospital Tower) که در ویندی سیتی قرار دارد در سال 2014 ساخته شد. شکل این ساختمان شبیه پروانه است و 14 طبقه دارد. این بیمارستان یک بیمارستان آموزشی 664 تخت‌خوابی است و دارای تجهیزات درمانی چون عکسبرداری و دیگر وسایل تشخیصی است. بیمارستان راش 60 اتاق اورژانس دارد که هر کدام ظرفیت مراقبت از 2 بیمار را دارند. همچنین این بیمارستان دارای 42 اتاق جراحی، 6 مکان استقرار آمبولانس و 10 اتاق زایمان است. ساختمان راش تنها 76 متر ارتفاع دارد و در مساحتی در حدود 78 هزار متر مربع ساخته شده است.

8- کامکست سنتر

435 میلیون دلار

کامکست سنتر

کامکست سنتر (Comcast Center) در فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا واقع شده و شرکت کامکست آن را ساخته است. این ساختمان 58طبقه است و تمام نمای آن با ال‌سی‌دی پوشیده شده که به همین خاطر گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. کار ساخت کامکست در سال 2005 شروع و در 2008 تمام شد. این سازه بلندترین ساختمان فیلادلفیاست.

9- برج میلنیوم

350 میلیون دلار

میلنیوم

حال به سان‌فرانسیسکو برویم، جایی که برج میلنیوم (Millennium Tower) در آن قرار دارد. ساخت این برج در سال 2013 آغاز شد و 58 طبقه دارد. این ساختمان بلندترین و زیباترین ساختمان سان‌فرانسیسکو نیست، اما 350 هزار دلار خرج برداشته است. متاسفانه این سازه در حال نشست است و اکنون تنها وکلایی که قصد دارند از صاحبان برج شکایت کنند از این برج پول درمی‌آورند. شاید برای حل مشکل برج میلنیوم 350 هزار دلار دیگر هم لازم باشد.

10- برج ترامپ

300 میلیون دلار

برج ترامپ

چطور می‌توان گران‌ترین ساختمان‌ها را برشمرد و از برج رئیس‌جمهور آمریکا نام نبرد؟ هتل و برج ترامپ در شهر نیویورک قرار دارد و گران‌ترین برج از مجموعه برج‌های ترامپ نیست، اما در آمریکا جزو گران‌ترین‌ها محسوب می‌شود. این ساختمان با هزینه 300 هزار دلاری در سال 1983 ساخته شد که 56 طبقه دارد و بعضی از طبقات آن تجاری و برخی دیگر مسکونی است. این برج از زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور شده مثل یک ساختمان نظامی شده، چون ماموران امنیتی زیادی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها