کد خبر: 383628
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۲:۱۴:۲۱
| |

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

رتبه اول ایران در پرورش ماهی قزل‌آلا

 رییس سازمان شیلات ایران، از رتبه اول جهانی کشورمان در حوزه پرورش ماهی قزل‌آلا خبر داد.

رتبه اول ایران در پرورش ماهی قزل‌آلا
کد خبر: 383628
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۲:۱۴:۲۱

اعتمادآنلاین| « نبی‌اله خون‌میرزایی » ‏ افزود: اکنون از برنامه تکلیفی تولید میگو، چندین گام پیش‌تر برداشته‌ایم و بخشی از نیازهای این صنعت در داخل تامین می‌شود.

وی اظهارداشت: پرورش ماهیان خاویاری بعد از چین و ارمنستان در رتبه سوم جهان قرار داریم و طی دهه آینده در رده دوم جهانی بعد از چین قرار خواهیم گرفت.

معاون وزیر در سازمان شیلات ایران، با اشاره به صنعت نوپای آبزی‌پروری در کشور و با بیان این که در سال‌های آغازین انقلاب حدود 3 هزار تن تولیدات آبزی‌پروری داشتیم در حالی که امسال این میزان چند برابر شده است، افزود: ایران به دانش مورد نیاز دست یافته و با برون‌سپاری، هم اینک بخش خصوصی در حال انجام فعالیت‌های صنعت آبزی‌پروری است.

وی، تنوع محصولات در آبزی‌پروری را مشمول بومی‌سازی صنایع در کشور دانست و افزود: دانش فنی این کار و تربیت نیروی انسانی کارآمد و زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند آب و خاک، عمران، تاسیسات فنی و مهندسی، برندینگ و بسته‌بندی و فرآوری در سال‌های گذشته بر مسیر بومی صورت گرفته است.

خون‌میرزایی از مزیت برتر شیلات برای سرمایه‌گذاری و سودآوری سخن گفت و تاکید کرد: نیروی انسانی مورد نیاز برای پرورش انواع آبزیان آب شیرین و شور و پرورش میگو و ماهی در قفس در خدمت این صنعت است.

به گفته وی، شهرک‌های داخلی با بهره‌گیری از حوزه تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و فرصت سرمایه‌گذاری و سودآوری بسیار خوبی در خدمت گرفته‌ایم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها