کد خبر: 383732
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۵:۴۱:۴۱
| |

«ژاپن» یک ماهواره جاسوسی در مدار زمین قرار داد

ژاپن یک ماهواره‌ جاسوسی در مدار زمین قرار داد که یکی از برنامه‌های آن جمع‌آوری اطلاعات درباره سایت‌ها و اقدامات موشکی کره شمالی است.

«ژاپن» یک ماهواره جاسوسی در مدار زمین قرار داد
کد خبر: 383732
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۱ ۱۵:۴۱:۴۱

اعتمادآنلاین| این ماهواره جاسوسی با یک موشک از نوع H2A‌ به اپراتوری شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی و سازمان فضایی ژاپن از مرکز فضایی «تانیگاشیما» به فضا پرتاب شد. این سی و پنجمین باری است که این موشک به طور موفقیت‌آمیز پرتاب شده است. پرتاب این ماهواره قرار بود در روز 28 ژانویه (سه‌شنبه 8 بهمن) انجام شود اما به علت نشت لوله‌های مورد استفاده در تامین گاز نیتروژن برای موشک به تعویق افتاد. این ماهواره اپتیکال جایگزین یکی از هفت ماهواره شناسایی و جاسوسی می‌شود که گفته می‌شود یکی از وظایف آنها رصد و نظارت بر تحولات مرتبط با برنامه موشکی کره‌شمالی است.

ژاپن دو نوع ماهواره‌ شناسایی و جاسوسی دارد: ماهواره‌های اپتیکال که با استفاده از وسایلی شبیه دوربین‌های دیجیتال اقدام به تصویربرداری از سطح زمین می‌کنند و ماهواره‌های راداری که می‌توانند در تاریکی و همچنین شرایط بد آب‌وهوایی تصویربرداری کنند. دولت ژاپن در حال حاضر از پنج ماهواره راداری و دو ماهواره اپتیکال بهره‌برداری می‌کند و قصد دارد در آینده شمار این ماهواره‌ها را به 10 برساند.

دولت ژاپن پیش از این در اواخر آذر ماه در پی اعلام کرد شمالی در مورد اینکه آزمایشی «بسیار مهم» در یک مکان پرتاب موشک انجام داده، تاکید کرد که از نزدیک اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی را زیر نظر دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها