کد خبر: 383916
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۲:۰۴:۴۹
| |

آمریکا با فروش سامانه دفاع موشکی به هند موافقت کرد

وزارت امور خارجه آمریکا با فروش سامانه سپر دفاع موشکی (IADWS) به ارزش یک میلیارد و 870 میلیون دلار به هند موافقت کرد.

آمریکا با فروش سامانه دفاع موشکی به هند موافقت کرد
کد خبر: 383916
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۲ ۱۲:۰۴:۴۹

اعتمادآنلاین| شبکه خبری «ان دی تی‌وی» روز سه شنبه همچنین به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ 24تا 25 ماه فوریه (5 - 6 اسفند ماه) به هند سفر خواهد کرد.

وزارت امور خارجه هند در بیانیه ای اعلام کرد: سفر ترامپ به هند، فرصتی برای استحکام همکاری های راهبردی میان دو کشور ایجاد خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی گفت: فروش سامانه سپر دفاع موشکی به هند در راستای سیاست‌های خارجی و امنیت ملی آمریکاست و می تواند به استحکام رابطه هند و آمریکا کمک کند. هند همچنان یک نیروی مهم برای ثبات سیاسی، صلح و رشد اقتصادی در منطقه هند و اقیانوسیه و جنوب آسیا است.

دهلی نو قصد دارد از این سپر دفاع موشکی برای مدرن سازی نیروی های مسلح خود و همچنین گسترش توان موشکی برای مقابله با حملات هوایی استفاده کند.

به گفته مقامات هندی، این سامانه سپر دفاع موشکی، در کنار سایر سیستم های موشکی روسی و صهیونیستی برای محافظت از دهلی نو پایتخت، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مقامات هندی همچنین اعلام کردند که پس از امضای این قرارداد در طول سفر ترامپ به هند، آمریکا این سامانه های موشکی را در مدت 2 تا چهار سال آینده به هند تحویل خواهد داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها