کد خبر: 384489
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

پروازهای کدام فرودگاه‌ها بیشترین تاخیر را دارند؟/ اغلب پروازهای فرودگاه سوئکارنو هاتا در اندونزی با تاخیر انجام می‌شود

بیشتر کسانی که با هواپیما سفر می‌کنند حتماً با تاخیر در پرواز مواجه شده‌اند. فرودگاه‌هایی هستند که پروازهایشان تاخیر بیشتری نسبت به دیگر فرودگاه‌های جهان دارند. فرودگاه‌های سوئکارنو هاتا، چاتراپاتی شیواجی، هنگ‌کنگ، اینچئون، شارل دو گل، کوالالامپور، نینوی آکینو، شیفول و هیترو از این دسته‌اند.

پروازهای کدام فرودگاه‌ها بیشترین تاخیر را دارند؟/ اغلب پروازهای فرودگاه سوئکارنو هاتا در اندونزی با تاخیر انجام می‌شود
کد خبر: 384489
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- تاخیر در پرواز هواپیماها امری بسیار معمول است. تقریباً 40 درصد از مسافرانی که از هواپیما استفاده می‌کنند با تاخیر به مقصد می‌رسند. نزدیک به سه دهه است که این آمار همچنان ثابت مانده. هر روز میلیون‌ها نفر مسافرت با هواپیما را انتخاب می‌کنند، زیرا از این طریق راحت‌تر به مقصد می‌رسند.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از world atlas، اگر می‌خواهید بدانید در کدام فرودگاه‌ها بیشترین تاخیر روی می‌دهد، نگاهی به لیست زیر بیندازید تا در انتخاب فرودگاهی که از آن به مقصد مورد نظرتان می‌رسید دقت کنید و با تاخیرهای چندساعته روبه‌رو نشوید. 10 فرودگاهی که پروازهایشان بیشترین تاخیر را دارند عبارت‌اند از:

فرودگاه سوئکارنو هاتا- جاکارتا، اندونزی

فرودگاه اندونزی

اگر با یکی از 20 هزار پرواز فرودگاه بین‌المللی سوئکارنو هاتا (Soekarno-Hatta) پرواز کنید، تنها 50 درصد احتمال دارد که به‌موقع به مقصد برسید. نزدیک به 48.1 درصد از پروازهای این فرودگاه تاخیر دارند.

فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی- بمبئی، هند

فرودگاه بمبئی

ترمینال‌های پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه تقریباً 1.5 کیلومتر با ترمینال اصلی فاصله دارد که این امر موجب ترافیک و بسته شدن راه می‌شود. تقریباً 39.6 درصد از پروازها به همین دلیل با تاخیر از زمین بلند می‌شوند.

فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ- هنگ‌کنگ

فرودگاه هنگ کنگ

این فرودگاه به خاطر تجهیزات مدرنی که دارد معروف است، اما پروازهایش تاخیر زیادی دارند. آمار نشان داده 36.8 درصد از پروازهای این فرودگاه با تاخیر مواجه می‌شوند.

فرودگاه بین‌المللی اینچئون- سئول، کره جنوبی

فرودگاه اینچئون

با وجود اینکه فرودگاه اینچئون دومین ترمینال خود را افتتاح کرده، باز هم حدود 34.1 درصد از پروازهایی که از مبدأ سئول انجام می‌شوند تاخیر دارند.

شارل دو گل- پاریس، فرانسه

فرودگاه شارل دوگول پاریس

بیشترین تاخیر پرواز در اروپا در این فرودگاه صورت می‌گیرد. تقریباً یک‌سوم از پروازها با تاخیر مواجه‌اند که میزان آنها 33.9 درصد گزارش شده است.

فرودگاه فرانکفورت- فرانکفورت، آلمان

فرودگاه فرانکفورت

فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت با 33.8 درصد تاخیر در پرواز درست بعد از فرودگاه پاریس قرار گرفته و دومین فرودگاه پرتاخیر اروپا محسوب می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی کوالالامپور- مالزی

فرودگاه کوالالامپور

این فرودگاه اخیراً دومین ترمینال خود را ساخته و به منظور بهبود ارتباطات بین‌المللی موارد اضافی امنیتی را برداشته؛ اما به نظر می‌رسد این کار کافی نبوده زیرا 33.7 درصد از پروازها با تاخیر انجام می‌شود.

فرودگاه بین‌المللی نینوی آکینو- مانیلا، فیلیپین

فرودگاه نینوی مانیل

مانیلا بدترین شهر در ترافیک زمینی و هوایی است. تخمین زده شده که حدود 33.1 درصد از پروازهای فرودگاه نینوی آکینو (Ninoy Aquino) با تاخیر مواجه است.

فرودگاه شیفول- آمستردام، هلند

فرودگاه شیفول آمستردام

آمستردام با مشکل ازدیاد پروازهای بین‌المللی مواجه است. تقریباً 31.9 درصد از هواپیماهای این فرودگاه با تاخیر پرواز می‌کنند.

فرودگاه هیترو- لندن، انگلیس

فرودگاه هیثرو لندن

پرواز از ترمینال کویینز جذاب به نظر می‌رسد؛ اما ممکن است باعث شود شما دیر به مقصد خود برسید. نزدیک به 29.8 درصد از پروازهایی که از فرودگاه هیترو انجام می‌شوند تاخیر دارند.

دریافت خسارت بابت تاخیر در پرواز

قانون در بسیاری از نقاط دنیا می‌گوید اگر ساعات تاخیر در پرواز از حدی مشخص بگذرد، مسافر باید خسارت بگیرد. اتحادیه اروپا در این مورد کاملاً به نفع مسافران عمل می‌کند و بابت پروازهایی که بیش از 2 ساعت تاخیر دارند تا 700 دلار خسارت می‌پردازد.

کشورهای دیگری چون آمریکا و کانادا در شرایطی که پرواز پر شده باشد و مسافر مجبور باشد تمام شب را در فرودگاه بماند، خسارت پرداخت می‌کند و خط هوایی مورد نظر را وا می‌دارد تا برای مسافران غذا و امکانات فراهم کند. در بیشتر مواقع، شخص زیان‌دیده می‌تواند از 6 ماه تا پنج سال از هر جایی که حضور دارد درخواست خسارت کند.

یادداشت مترجم: این مقاله به بررسی فرودگاه‌های بین‌المللی پرتردد پرداخته و فرودگاه‌های کوچک یا بین‌شهری را در نظر نگرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها