کد خبر: 384595
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۱:۲۵:۰۱
| |

حمایت 50 درصدی دانشجویان آمریکایی از برنی سندرز

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد 50 درصد دانشجویان سراسر آمریکا حامی برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 این کشور هستند.

حمایت 50 درصدی دانشجویان آمریکایی از برنی سندرز
کد خبر: 384595
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۱:۲۵:۰۱

اعتمادآنلاین| نتایج نظرسنجی «چگ/کالج پالس» که به تازگی منتشر شده، نشان داد نیمی از دانشجویان در سراسر آمریکا از برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات 2020 و سناتور ایالت ورمونت حمایت می‌کنند.

رئیس این مؤسسه تحقیقاتی اعلام کرد: برنی سندرز موضع خود را تقویت کرده و اکنون 50 درصد دانشجویان سراسر آمریکا از او حمایت کرده اند. علت آن است که سندرز به موضوعاتی که مورد توجه آنهاست، پرداخته است.

وی افزود: یکی از مسائلی که دانشجویان را نگران کرده و حتی آن‌ها را با یکدیگر متحد کرده، مسئله تغییرات آب و هوایی است. مسئله دومی که برای دانشجویان اهمیت زیادی دارد، نابرابری درآمد در آمریکاست. برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت برای هر دوی این مسائل، راهکار‌هایی را ارائه کرده است.

الیزابت وارن، دیگر نامزد دموکرات انتخابات هم از نظر سطح حمایت دانشجویان آمریکایی، در جایگاه دوم قرار دارد. 18 درصد دانشجویان اعلام کرده اند که از او حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی بر روی بیش از 1500 دانشجوی دانشگاه‌های سراسر آمریکا انجام شد.

برنی سندرز چند روز پیش در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در نیوهمپشایر که برای تعیین نامزد نهایی این حزب برگزار شده بود، از رقبای خود پیشی گرفت و پیروز شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 3 نوامبر سال 2020 (سیزدهم آبان 99) برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها