کد خبر: 384596
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۱:۳۳:۰۰
| |

هندی‌ها در اعتراض به سفر ترامپ تظاهرات برگزار می‌کنند

حامیان حزب چپ‌گرای هند قرار است در زمان سفر آتی دونالد ترامپ به این کشور، تظاهرات اعتراضی برگزار کنند.

هندی‌ها در اعتراض به سفر ترامپ تظاهرات برگزار می‌کنند
کد خبر: 384596
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۵ ۱۱:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیتارام یچوری، رهبر حزب چپ گرای «سی پی آی ام» هند اعلام کرد که حزب او در اعتراض به سفر ماه فوریه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این کشور، اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراضی خواهد کرد؛ زیرا ترامپ به دنبال تقویت اقتصاد آمریکا به قیمت از دست رفتن منافع هند است.

او در ادامه گفت حامیان این حزب در طول سفر دونالد ترامپ به هند در تاریخ‌های 24 و 25 فوریه امسال (حدود 10 روز دیگر) در مناطق مختلف این کشور چه در دهلی و چه در گجرات، تظاهرات برگزار خواهند کرد.

رهبر حزب چپ گرای هند همچنین افزود: آمریکا در حال اعمال فشار به هند است و نارندرا مودی هم درب‌های اقتصاد ما را به روی آن‌ها باز کرده که این به نفع آمریکاست. آن‌ها هم در مقابل گفته اند که تنها در این صورت از طرح‌های مودی از جمله «اصلاحیه قانون شهروندی» حمایت می‌کنند. هند همچنین میلیارد‌ها دلار صرف خرید تجهیزات نظامی آمریکا می‌کند که با این کار به اقتصاد آمریکا کمک و در مقابل به اقتصاد ما ضربه می‌زند.

او در ادامه تأکید کرد که مردم باید به دلایل مختلفی اعتراض خود را به سفر دونالد ترامپ به هند نشان دهند. یکی از دلایل آن است که هند به جای دنبال کردن یک سیاست خارجی مستقل، در هر مسئله‌ای در معرض فشار از جانب آمریکا قرار گرفته است.

یچوری گفت: هند در حال سر فرود آوردن در مقابل آمریکاست و ما این را نمی‌پذیریم. ما نمی‌توانیم در مقابل این موضوعات ساکت بنشینیم. من فکر می‌کنم که احزاب سیاسی دیگر هند، جوامع مدنی و دیگر سازمان‌ها هم به سفر ترامپ اعتراض خواهند کرد.

دونالد ترامپ قرار است به دعوت نارندرا مودی، نخست وزیر هند در تاریخ 24 فوریه به هند سفر کند. ملانیا ترامپ هم در این سفر همسرش را همراهی می‌کند.

کاخ سفید چندی پیش خبر نخستین سفر رسمی دونالد ترامپ به هند را اعلام و تأکید کرد که نارندرا مودی و دونالد ترامپ در یک تماس تلفنی موافقت کردند که این سفر می‌تواند به تقویت روابط استراتژیک هند و آمریکا منجر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها