کد خبر: 384951
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش در هفته‌ای که گذشت

چه کسی رئیس فدراسیون فوتبال می‌شود؟/ همه اهالی فوتبال ایران مخالف اسکوچیچ هستند/ گریزمان در بارسلونا خوشحال نیست

یک ماه و نیم پیش مهدی تاج به دلیل مشکلات قلبی از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد تا مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور، خودش را برای برگزاری انتخابات آماده کند.

حجم ویدیو: 17.13M | مدت زمان ویدیو: 00:06:01 دانلود ویدیو
کد خبر: 384951
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی- در بیست‌ودومین قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی داریم به ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال، انتقاد اهالی فوتبال از انتخاب اسکوچیچ به عنوان مربی تیم ملی و همچنین گلایه مهاجم فرانسوی بارسلونا از مسی.

انتخابات فدراسیون فوتبال

یک ماه و نیم پیش مهدی تاج به دلیل مشکلات قلبی از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد تا مهم‌ترین فدراسیون ورزشی کشور، خودش را برای برگزاری انتخابات آماده کند ( بیشتر بخوانیم ).

یکشنبه گذشته مهلت ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون فوتبال ایران به پایان رسید و به گفته ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، نزدیک به 50 نفر در این انتخابات ثبت‌نام کردند ( بیشتر بخوانیم ).

مهم‌ترین پست این فدراسیون تنها هشت نامزد دارد. حبیب کاشانی، محمدحسین قریب، امیرمسعود هراتیان، مهدی محمدنبی، هدایت ممبینی، حیدر بهاروند، رضا جلالی و محمدرضا کلایی افرادی هستند که سودای ریاست بر فدراسیون فوتبال ایران را دارند ( بیشتر بخوانیم ).

اما شاید بیشترین انتقادی که برخی از اهالی فوتبال به انتخابات فدراسیون فوتبال دارند، اساسنامه این فدراسیون باشد.

محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، درباره اشکالات اساسنامه این فدراسیون گفته: «این اساسنامه، اساسنامه من‌درآوردی وزارت ورزش است. در جلسه تأیید بندهای اساسنامه حضور داشتم، اعتراض کردم و مرا به جلسات بعدی دعوت نکردند. افرادی که در این نشست بودند، به نفع ورزش و فوتبال کار نکردند و به نوعی دلالی کردند.» ( بیشتر بخوانیم )

امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال، هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، درباره اشکالات اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: «اساسنامه فدراسیون فوتبال به نحوی تنظیم‌شده که افراد برای ثبت‌نام در انتخابات این فدراسیون، باید امضای 10 عضو از اعضای مجمع را داشته باشند. این یک چالش بزرگ است و محدودیت‌هایی برای افراد خوش‌فکر و خلاق ایجاد می‌کند.» ( بیشتر بخوانیم )

واعظ آشتیانی البته از وزارت ورزش و جوانان درخواست کرده تا هرچه سریع‌تر این اساسنامه را اصلاح کند.

اما سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین از اساسنامه این فدراسیون دفاع کرد و گفت: «بدون شک هر اساسنامه‌ای باید مورد بازبینی قرار گیرد و با قوانین روز بین‌المللی هماهنگ شود. اما با حذف شرط امضا در این اساسنامه موافق نیستم. فکر می‌کنم این بند از اساسنامه بسیار مهم است، چراکه باعث می‌شود برخی از اعضای مجمع سر یک فرد خاص به توافق برسند.» ( بیشتر بخوانیم )

به هر ترتیب، ثبت‌نام نامزدهای فدراسیون فوتبال ایران به پایان رسیده و روند تأیید صلاحیت‌ها آغازشده است. باید دید از بین این 50 نفر کدام افراد می‌توانند به مرحله پایانی انتخابات فدراسیون فوتیال راه پیدا کنند؟

همه اهالی فوتبال ایران مخالف اسکوچیچ هستند

بعد از جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال دراگان اسکوچیچ را جانشین او کرد ( بیشتر بخوانیم ).

اسکوچیچ هفت سال قبل به ایران آمد و هدایت ملوان را به عهده گرفت. عملکرد او در ملوان به قدری خوب بود که باشگاه‌های فوتبال ایران برای به خدمت گرفتن این مربی با هم به رقابت پرداختند. فولاد اما برنده این رقابت بود. اسکوچیچ بعد از فولاد راهی خونه‌به‌خونه بابل و در آخر هم صنعت نفت آبادان شد.

درخشش صنعت نفت در لیگ برتر، فدراسیون را مجاب کرد تا او را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کند. انتخابی که خیلی برای اهالی فوتبال خوشایند نبود.

کارشناسان فوتبال اعتقاد داشتند اسکوچیچ خارج از فدراسیون فوتبال انتخاب شده و برخی از افراد سیاسی و آقازاده‌ها تلاش دارند تا برای فوتبال ایران تصمیم‌گیری کنند.

علی دایی اولین نفری بود که این موضوع را مطرح کرد. او در این‌باره گفت: «متأسفانه در برخی انتصاب‌ها، بعضی از آقازاده‌ها دخیل هستند. درباره ویلموتس هم یک نفر باید ورود کند که مشخص شود ویلموتسی که آخرین قراردادش 750 یا 850 هزار یورو بوده است، چطور به یک‌باره قرارداد 2 میلیون و 750 هزار یورویی برای یک سال منعقد می‌کند؟» ( بیشتر بخوانیم )

دایی در ادامه به انتخاب اسکوچیچ اشاره کرده و گفته: «این انتخاب‌ها را چه کسی انجام داده است؟ اگر تیم ملی نتیجه نگرفت چه کسی پاسخگوست؟ مردم باید بدانند چه فردی این انتخاب را انجام داده است. ما که می‌دانیم، مردم هم باید بدانند.»

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، هم تقریباً همان حرف‌های دایی را درباره انتخاب اسکوچیچ زده و گفته: «این اتفاق یک تصمیم فرافوتبالی است و کسی را که سابقه‌اش مشخص است به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌کنند.»

تیم ملی در شرایط سختی قرار دارد و بازی‌های حساسی هم پیش رو دارد، بازی‌هایی که سرنوشت فوتبال ایران را تعیین می‌کنند. حالا، چه دوست داشته باشیم چه نه، اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و اهالی فوتبال هم باید از او حمایت کنند ( بیشتر بخوانیم ).

گریزمان در بارسلونا خوشحال نیست

آنتوان گریزمان فرانسوی تابستان امسال با کلی سروصدا راهی بارسلونا شد تا فوتبالش را در این باشگاه ادامه دهد، اما داستان آن‌گونه که او دوست داشت پیش نرفت.

بارسلونا در سال 2018 تلاش زیادی برای به خدمت گرفتن این مهاجم فرانسوی کرد، اما گریزمان قراردادش با اتلتیکو را تمدید کرد و در این تیم ماند.

هرچند ناکامی اتلتیکو در سال 2018 باعث شد این مهاجم فرانسوی راهی بارسلونا شود.

گریزمان فصل خوبی را در بارسلونا پشت سر نگذاشته است. طبق ادعای فرانس فوتبال، گریزمان معتقد است هم‌تیمی‌هایش به خاطر قهرمانی در جام جهانی 2018 فرانسه به او حسادت می‌کنند و در بازی‌ها کمتر به او پاس می‌دهند. گریزمان معتقد است که در خط حمله بارسا تنهاست و به او بهای زیادی داده نمی‌شود ( بیشتر بخوانیم ).

فرانس فوتبال البته مقصر اصلی ناکامی گریزمان را لئو مسی می‌داند. این نشریه نوشته: «فوق ستاره آرژانتینی، دوست داشت نیمار در تابستان به بارسا بپیوندد و نه گریزمان. او هنوز نتوانسته گریزمان را به عنوان هم تیمی جدید خود قبول کند و بین این دو نیز ارتباط چندان خوبی وجود ندارد. در بارسلونا طبیعتاً اگر با مسی رابطه خوبی نداشته باشید، شرایط برایتان دشوار خواهد شد. او در بارسلونا حکم یک قدیس را دارد.» ( بیشتر بخوانیم )

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها