کد خبر: 385068
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۰:۴۱:۰۰
| |

شاهین‌طبع:

صمد نیکخواه و زنگنه به انتخابی کاپ آسیا نمی‌رسند

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: احتمالا صمد نیکخواه بهرامی و آرمان زنگنه به ترکیب پایانی برای پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا نرسند.

صمد نیکخواه و زنگنه به انتخابی کاپ آسیا نمی‌رسند
کد خبر: 385068
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مهران شاهین‌طبع در حاشیه تمرین امروز (یک‌شنبه) 27 بهمن ماه تیم ملی بسکتبال ایران پیش از حضور در مسابقات پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا، در جمع خبرنگاران گفت: اردوی ما کوتاه مدت است و باید برای پنجره اول انتخابی کاپ آسیا 2021 آماده شویم. این رقابت‌ها در سه پنجره برگزار می‌شود که فعلا میزبان مرحله پایانی مشخص نیست. با 18 بازیکن شروع کردیم والبته مصدوم‌هایی هم داریم.

او افزود: آرون‌ گرامی‌پور درگیر مسابقات خارج از کشور بود و این اردو را به او مرخصی دادیم. دو، سه آسیب‌دیده هم مثل زنگنه و صمد داریم که احتمالا در ترکیب پایانی ما نباشند، اما در مجموع 15 نفر شرایط خوب و بازی دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: سعی ما این بوده است که با توجه به بازیکنان خیلی خوب موجود در لیگ، تغییراتی را در ترکیب نفرات دعوت شده داشته باشیم تا همه پتانسیل خود را به کار گیریم.

او در مورد برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای المپیک نیز گفت: برای قبل از مسابقات المپیک چند دعوت نامه خوب داریم. تورنمنت استانکوویچ در چین و دو تورنمنت خوب دیگر هم در چین داریم که با توجه به شرایط جدید امکان تصمیم‌گیری وجود ندارد. یک تورنمنت خوب هم پیش از المپیک در ژاپن هست که شرکت می‌کنیم. یک دعوتنامه خوب اروپایی هم داریم که با بازی‌های ژاپن تداخل دارد و الان در حال رایزنی هستیم تا تاریخ این تورنمنت یک مقدار تغییر کند.

او ادامه داد: ارمنستان هم دو بازی دوستانه با ما را خواستار است. به نظر من تنها نیازمند هماهنگی کافی هستیم. فدراسیون بسکتبال هم تلاش می‌کند ‌که برنامه‌ خوب خودش را مانند جام جهانی داشته باشد.

شاهین‌طبع درباره پیش‌بینی خود از نتیجه تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک نیز گفت: تیم‌های قوی در المپیک هستند، گروه‌بندی هم حساب شده است و تعادل وجود دارد. مطمئن هستم بازیکنانم از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و با بهترین شرایط شرکت خواهند کرد.

برای صعود به دور بعد به دو برد نیاز داریم و سعی می‌کنیم این نتیجه را به دست آوریم.

او در مورد دو بازی پیش رو با سوریه و قطر نیز گفت: سوریه و قطر را نباید دست‌کم گرفت. در پنجره‌های انتخابی جام جهانی هم بازی سختی را از قطر بردیم و در اندونزی هم سوریه ‌کار را برای ما سخت کرد که نشان می‌دهد تیم سر سختی است. سوریه تیم‌ خیلی خوبی دارد و برای آماده سازی در تورنمنت اردن هم شرکت کرده است. در مجموع باید بگویم که بازی راحتی نداریم.

شاهین‌طبع درباره احتمال بازی ایران با عربستان در کشور ثالث نیز گفت: مطمئنا برای ما خیلی خوب است که در ایران بازی کنیم، اما یکسری تصمیم‌‌گیری‌ها هست که ما نمی‌توانیم دخالت کنیم و تابع تصمیمات مسئولان هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها