کد خبر: 385085
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۱:۰۷:۰۰
| |

وضعیت جشنواره فیلم فجر و عمارت اقدسیه در شورای شهر تهران بررسی شد

در جلسه امروز شورای شهر تهران وضعیت برگزاری سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر و همچنین عمارت اقدسیه بررسی شد.

وضعیت جشنواره فیلم فجر و عمارت اقدسیه در شورای شهر تهران بررسی شد
کد خبر: 385085
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ ۱۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحسن هاشمی (رئیس شورای شهر) درباره جلسه هم‌اندیشی صبح امروز گفت: جلسه هم‌اندیشی که با حضور شهردار برگزار شد به دلیل تراکم برنامه‌های شهرداری با تاخیر اجرا شد. در این جلسه از انتصابات گرفته تا حمل و نقل عمومی و جشنواره فیلم فجر صحبت شد.

همچنین احمد مسجدجامعی در نطق پیش از دستور خود گفت: در فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر؛ پرده‌ی زیبا و ظاهرفریب شهر تهران کنار رفته و چهره‌ی جاری شهر در کوچه‌ها و چهره‌های هولناک شهر همچون کودکان کار و مشکلات دیگر به تصویر کشیده شد با تصاویری که به واقعیت تهران نزدیکتر است.

در جلسه امروز شورای شهر همچنین وضعیت عمارت اقدسیه بررسی شد. حجت نظری در جریان یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: مطابق بند 3 جزء ب ماده واحده سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1398، شهرداری تهران مکلف است املاک قابل واگذاری را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

او گفت: متاسفانه این لیست هنوز به شورا ارائه نشده است و در این شرایط، متاسفانه آگهی مزایده فروش خانه اقدسیه نیز منتشر شده است، لذا باید تاکید کنم که نه‌ فقط عمارت اقدسیه بلکه هیچ‌کدام از املاکی که به فروش می‌رسد، طبق اراده شورا در لیست مورد اشاره لحاظ نشده و طبق بند 9 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و نیز بند 14 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1 خرداد 1375 و اصلاحات بعدی آن، شهرداری باید برای فروش این بنا از شورای اسلامی شهر مجوز بگیرد.

حجت با اشاره به آغاز فرایند مزایده ملک اقدسیه گفت: درحالیکه تا این لحظه چنین مجوزی اخذ نشده است. مزایده این بنا که روز چهارشنبه 23 بهمن‌ماه آغاز شده، خلاف قانون بوده و هرچه سریعتر باید ملغی شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها