کد خبر: 385345
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۱:۱۸:۰۳
| |

کاشف جام طلای حسنلو درگذشت

«رابرت هنری دایسون» کاشف جام حسنلو، یک‌شنبه شب «27 بهمن» درگذشت.

کاشف جام طلای حسنلو درگذشت
کد خبر: 385345
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۱:۱۸:۰۳

اعتمادآنلاین| علی صدرایی، باستان‌شناس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اعلام خبر درگذشت این باستان‌شناس گفت: «هنری دایسون» در فاصله سال‌های 1957 تا 1977 میلادی سرپرستی پروژه حسنلو در شمال غرب ایران را بر عهده داشت. پیش از آن نیز او در محوطه‌های اریحا، نیپتون در عراق، شوش در ایران و جزیره بحرین در خلیج فارس به فعالیت پرداخته بود.

او در فاصله سال‌های 1979 تا 1982 میلادی ریاست دانشکده هنرها و علوم دانشگاه پنسیلوانیا را عهده‌دار بود. وی در سال 1982 میلادی به مدیریت موزه دانشگاه انتخاب شد. دایسون مقالات متعددی را در زمینه باستان شناسی ایران به ویژه محوطه تاریخی حسنلو منتشر کرده است.

بازیابی حسنلو یکی از این مقالات است که در آن دایسون به روند کشف و تفسیر مشکل نتیجه گیری‌های اولیه در حفاری‌های و حفاری‌های تپه مرکزی حسنلو، چالش‌های تفسیر، تپه مذکور پرداخته است. مری ویر جینیا هریس لیسانسه دانشگاه واشنگتن و فوق لیسانس رشته تاریخ مشروطیت انگلیس از دانشگاه شیکاگو و اسکار وایت ماسکارلا از پژوهشگران ارشد بخش هنر خاور نزدیک باستان در موزه هنر مترو پولیتن که لیسانس خود را در رشته تاریخ از سیتی کالج نیویورک و دکتری خود را در رشته باستان شناسی کلاسیک از دانشگاه پنسیلوانیا گرفته است، در این پروژه به دایسون کمک کرده بودند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها