کد خبر: 385430
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۴:۵۸:۱۹
| |

انصارالله مذاکرات مستقیم با «ریاض» را تایید کرد

همزمان با اذعان عربستان به وجود مذاکرات محرمانه با انصارالله پیرامون دستیابی به صلح میان دو طرف، انصارالله نیز بر وجود این مذاکرات تأکید کرد.

انصارالله مذاکرات مستقیم با «ریاض» را تایید کرد
کد خبر: 385430
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۸ ۱۴:۵۸:۱۹

اعتمادآنلاین| محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت: مذاکرات غیرعلنی میان این جنبش و عربستان به صورت مستقیم در حال انجام است اما هنوز بازتاب مثبتی نداشته است.

با وجودی که عربستان در گذشته وجود مذاکرات میان دو طرف با هدف دستیابی به صلح را تکذیب می‌کرد اما اخیرا اذعان کرده که مذاکرات محرمانه میان انصارالله و ریاض در حال انجام است.

وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ اعلام کرد، درگیری‌های اخیر در یمن هنوز به مذاکرات صلح که از طریق کانال‌های سری با انصارالله در جریان است آسیبی نرسانده است.

سپتامبر 2019 انصارالله از برقراری آتش‌بس یکجانبه خبر داد و به موجب آن حمله موشکی و پهپادی به خاک عربستان را متوقف کرد.

همچنین عامر الحسن، سخنگوی ارتش سودان در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد، طرح تبادل اسرا با انصارالله وارد مرحله انجام اقدامات و تبادل مستندات از طریق میانجی میان رهبری ائتلاف عربی و انصارالله شده است.

او از تحویل لیست‌های اسامی اسرای سودان از طریق صلیب سرخ خبر داد اما تعداد اسرایی که قرار است تبادل شوند را مشخص نکرد.

پیش از این سازمان ملل موافقت طرف‌های درگیر در یمن را با انجام نخستین عملیات تبادل رسمی و گسترده اسرا و بازداشتی‌ها در چارچوب اجرای توافقنامه استکهلم اعلام کرد.

در همین راستا، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله از آزادی 1400 اسیر در جریان عملیات تبادل اسرا خبر داد که 900 تن از آن‌ها عضو انصارالله و 500 تن از اسرای دولت مستعفی هستند. برخی از این اسرا سعودی و برخی سودانی هستند.

او افزود: این توافق پیرامون تبادل اسرا در اردن و با حضور نمایندگان ائتلاف سعودی اماراتی حاصل شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها